„A Cápákat nem lehet palira venni” – a Redmenta küldetése és története

Az egyik legégetőbb és legkomplexebb problémára ad jó választ a Redmenta online feladatkezelő platform azzal, hogy e digitális eszközzel jelentős mértékben csökkenthető a tanárok túlterheltsége. A startup komoly sikereket ért el az elmúlt években, a pandémia idején pedig a platform jelentősége még inkább növekedett. A cég szerepelt az RTL-en futó Cápák között című üzleti showműsorban is és digitális tettrekészségükkel elnyerték a Telekom Digitálisan Tettrekész Díját is. Visy Zoltánt, a Redmenta egyik alapítóját kérdeztük.

{{ formattedDate }}6 perc olvasási idő
a-capakat-nem-lehet-palira-venni-a-redmenta-kuldetese-es-tortenete

„Hogyan tudnék a munkámmal nagyobb hatással lenni a világra?” Többek között ezt a kérdést tette föl magának közel egy évtizede Visy Zoltán, a Redmenta online feladatkezelő platform egyik alapítója. A vállalkozó szavai szerint nagyon sok minden történt az elmúlt években a startup és az ő, valamint a többi alapító életében, többek között kiálltak a Cápák elé is az RTL-en futó Cápák között című üzleti showműsorban – de nem menjünk ennyire előre.

A Redmenta-projektet egy ex-pedagógus, egy kommunikációs szakértő és két középiskolás programozó indította el. „Ehhez a csapathoz csatlakoztam” – tudtuk meg Zoltántól, aki összességében maga is komoly, de hagyományos karrierről váltott át a vállalkozók kihívássokkal teli világába. A startupper az informatika területén indult, majd a kreativitását jobban hasznosítandó váltott és végül webdesignerként épített szakmai karriert; az elmúlt évek során az art director és kreatív vezető pozíciókat is betöltve dolgozott különböző kreatív ügynökségeknél. Közben viszont kereste azokat a területeket is, ahol – ahogy említettük – az átlagosnál nagyobb hatással bírhatna a világ folyására, ezért többet között részt vett civil kezdeményezésekben, adománygyűjtési akciókban is. „Aztán gyorsan rájöttem, hogy az oktatás területén tudnék a legtöbbet segíteni” – fogalmazott a startupper. Az persze egy izgalmas kérdés, hogy miért éppen e területre lép be egy kreatív digitális szakember, ám ahogy az gyakran megesik, olyakor a saját tapasztalatok lehetnek a legjobb irányadók és motivátorok.

Digitális asszisztencia a pedagógusok számára

A Redmenta és a cég alapítói valójában egy globális kihívásra szeretnének jó válaszokat adni. Maga a platform pedig kifejezetten a folyamatosan az időhiánnyal küzdő tanárok számára ad jelentős támogatást. Zoltán szerint a tanárok itthon és a világ számos pontján is nehézségekkel küzdenek. Mindent meg kell tennünk a helyzet javítása érdekében; például egy olyan digitális asszisztenciát biztosítunk a pedagógusok számára, amivel jelentős időmennyiséget takaríthatnak meg, így kevesebb időt kell késő esti- vagy hétvégi munkával tölteniük”.

A döntő pillanatok: a biztosat a bizonytalanra cserélni

Nyilván egy cég életben alapvető fontosságú tényező a jó ötlet, az erős vízió és cél, ám maga az út egyáltalán nem könnyű. A Redmenta alapítói is megküzdöttek a maguk kihívásaival. Például a kezdeti időszakban önjáróan dolgoztak a projekten, „mert ugyan volt egy működő ötletünk, ám az üzletfejlesztéshez nem volt meg a támogatás, a mentorálás”. Egy másik fontos mérföldkőhöz pedig akkor érkeztek el, amikor az addigi főállásaikból kilépve minden energiájukkal beleálltak a Redmenta fejlesztésébe. Zoltán szerint minden vállalkozó életben óriási lépést jelent az addigi meglévő biztos karrier és kiszámítható bevétel feladása és belekezdeni egy olyan dologba, ami az első időszakban biztos, hogy nem hozza a bevételeket. „De olyan sosincs, hogy valahogy nem lesz, így mindenkit arra bátorítok, hogy cselekedjen” – mondta Zoltán.

Gondolkozz nagyban!

A döntés és a konkrét cselekvést erősen bátorították a Redmentára adott pozitív visszajelzések is. „Amikor már nem csak a család, az ismerősök és egy szűkebb kör jelzi, hogy jó, amit csinálunk s úgy tűnik, hogy a termék akár globálisan is izgalmas lehet, akkor dönteni kell” – emlékezett vissza Zoltán. Mint mondja, nem érdemes kicsiben gondolkodni, azonnal a nemzetközi piacra kell menni. „Egy vállalkozást az elején csak rosszul lehet csinálni, így az óvatoskodás csak meghosszabbítja az első fájdalmas időszakot” – tette hozzá. Ugyanakkor a Redmenta iránti érdeklődés az egyébként nagyon súlyos társadalmi és gazdasági krízist magával hozó pandémia idején ugrott meg igazán. A pedagógusoknak egyik pillanatról a másikra kellett átállniuk az online oktatásra, ezzel együtt pedig jelentősen megnőtt a Redmenta iránti érdeklődés is. „A korábbiaknál sokkal többet, a napi munkánk mellett napi 8-12 órákat dolgozunk a platformon, mert az éreztük, hogy akár megéri anyagilag, akár nem, jelen kell lennünk annak érdekében, hogy a helyzetet könnyebbé tegyük” – emlékezett vissza Zoltán.

Régóta szemeztek a Cápákkal

Az ezt az időszakot is követő sok munka egyik eredményeként tavaly nyáron lezárult az első befektetési körük – aminek folyamán sokat tanultak és tapasztaltak –, majd a lehetőség, hogy a Cápák között című üzleti showműsorban szerepeljenek. „Már régóta szemeztünk a műsorral, de most jött el az a pillanat, amikor a cég a szereplésre méltó érettségeben volt” – mondta Zoltán. Szerinte a műsorban való megjelenés egy nagyon jó lehetőséget jelent, egyfajta „arany jegy” minden vállalkozó számára a befektetés szerzés sikerességétől függetlenül is. „Már a műsorba való bekerülés is nagy érdem, a tőkeszerzés még nagyobb” – mondta. Ugyanakkor a Redmenta nem jutott befektetéshez, „mert a cég értékét illetően nem jutottunk közös nevezőre a Cápákkal”. „Ők a tavalyi számok alapján kisebb értékűre értékelték a céget annál, mint amit mi láttunk az elmúlt időszak növekedését és a nemzetközi kilátásokat illetően, ezért nem tudunk megegyezni” – avatott be bennünket Zoltán.

Sokat nyertek a szerepléssel

Ugyanakkor a műsorból nem jöttek el üres kézzel. „Óriási élmény kiállni a Cápák elé és az egész felkészülési folyamat, majd a szereplés is hozzájárul ahhoz, hogy jobban tudjunk növekedni és megjelenjünk a nemzetközi térben is” – mondta Zoltán. Szerinte a felkészülési időszakot nem lehet félvállról venni, mert „közel másfél órán át kell győzködni a nagyon rutinos és nagyon ravasz befektetőket… a Cápákat nem lehet palira venni.” Ők maguk is nagyon sok időt és energiát fordítottak a felkészülésre; volt olyan hónapjuk is, amikor szinte minden nap elpróbálták, csiszolták a szöveget, a tartalmat és a koreográfiát. Ugyanakkor – noha volt már benne tapasztalatuk – az alkudozásra mégsem fordítottak elég energiát. „Ezért azt tudom javasolni, hogy aki befektetőkkel tárgyal, esetleg kiáll a Cápák elé, alaposan járja körbe a lehetőségeit és készüljön fel a szereplésre” – hívta fel a figyelmet a vállalkozó. Maga a szereplés pedig szintén mérföldkövet jelent egy cég életében, hiszen azt megelőzi egyfajta vállalkozói önismeret-fejlesztés is. „A pitch ilyenkor nem csak a befektetőknek, hanem egy egész országnak szól s mivel sokaknak nincsen elő- vagy szaktudásuk egy adott szakterületről, meg kellett tanulnunk egyszerűbben, mindenki számára érthetőbben megfogalmaznunk, hogy mit is csinálunk, mindez szintén egy nyereség számunkra” – mondta Zoltán.

Összefoglalva:

  • A személyes küldetéstudat az egyik legerősebb motiváció
  • Gondolkozz nagyban!
  • A Cápák között című műsor óriási lehetőséget jelent minden vállalkozó számára
  • A felkészülésre időt és energiát kell szánni

Lippai Roland

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!

szerző:Lippai Roland – Telekom Hello Biznisz szerkesztőség

Ezek is érdekelhetnek

További tartalmak