A témád legyen a szenvedélyed, így építs saját márkát egy blog és a LinkedIn segítségével!
Breitner Miklós története jól példázza, hogy figyelned, kutatnod kell a lehetőségeket, s hogy csak olyan dologba érdemes időt és energiát fektetned, amiről hitelesen tudsz beszélni, s ami igazán érdekel. A 2009-ben angol nyelven indított Golf Business Monitor 60 000 követőjével és neves nemzetközi céges ügyfélkapcsolataival mára fontos szakmai bloggá nőtt. A blogos felület elsősorban abban segítette Miklóst, hogy megbecsült szakértővé, online marketing tanácsadóvá, influenszerré, és szakmai konferenciák meghívott előadójává váljon azon a területen, amit a legjobban szeret: ez pedig a golf. Hogyan csinálta? Miklós receptje egészen egyszerű: töménytelen mennyiségű minőségi munkával, erős kapcsolati hálóval, és nyitottsággal.
Breitner Miklós épp egy jó nevű reklámügynökségnél dolgozott, mikor megismerte és megszerette a golfot. A játék lett a szenvedélye, rengeteget olvasott a témában, és észrevette, hogy a golffal foglalkozó szaklapok nem saját írásokat közölnek, a cikkek nagy része máshonnan átvett anyag. Ezen kívül hiányoznak belőlük az elemzések, a kutatások, a golfklub menedzsereknek és a golfklub tulajdonosoknak szóló iránymutatások. Miklós azonnal meglátta a lehetőséget: a golfiparnak szakértőre van szüksége!
Mivel addigi munkája során kiválóan megtanulta a WordPress működését, így blogot nyitott azzal a céllal, hogy elérje a golfipar vezetőit, s idővel marketing-tanácsadóként, influenszerként érvényesülhessen ezen a területen. „ Nekem bejött a blogos stratégia ”- meséli. „Felmértem, hogy az írott szavak embere
vagyok. ” Mivel egy luxus üzletágban akart érvényesülni, és komoly cégeknek szerette volna szolgáltatását eladni, ezért
Miklós azzal kezdte, hogy leírta, ő mit tenne, ha egy golfklub vezetője vagy marketingese lenne. Kerülte a bulvár sajtó stílusát,
írásaiban a megbízható, szakmai hangvételre törekedett. Megtanulta, hogy milyen kulcsszavakat kell a cikkeiben használnia
ahhoz, hogy választott célcsoportját elérje, olvasótáborát bővítse.
Saját bevallása szerint a LinkedIn volt a leghasznosabb közösségi média platform, kezdetben sokat segített neki abban, hogy szakemberektől kérdezhessen és válaszokat kapjon. Ezzel alapozta meg golfipari szaktudását.
Miután átfogó ismeretekre és jó kapcsolatokra tett szert, jöhettek a cégek. A professzionális kapcsolati háló kiépítésében szintén a LinkedIn-t használta. Megtanulta, kik a golfipar fontosabb szereplői és döntéshozói. Miklós jelmondata szerint „suszter maradjon a kaptafánál”, ezért marketingesként közelítette meg a golfipart is. A multinacionális cégek felé neki azt kellett bebizonyítania, hogy nem csak az olvasótábora nagy, hogy megfelelő számú és minőségű cikket tud felmutatni, de a követői közt befolyásos személyek és cégek találhatók, akikre tud hatni.
Miklós azt tapasztalta, hogy megbízói és ajánlatkérői nagyra értékelik a transzparenciát, ezért szolgáltatásainak díját közzétette a honlapján is. „Hitelesség, megbízhatóság, szakértelem – én így építek fel egy saját márkát, amit úgy hívnak, hogy Breitner Miklós. Magyar emberként be kellett küzdenem magam a golfiparba. Sokáig furcsállták, hogy magyarként mit keresek itt, – mert Magyarország nem golfország (még) – de ezen a küszöbön is átléptem, s ehhez az kellett, hogy bebizonyítsam: szakmailag magas szinten állok, és a marketing kampányokban és tanácsadói feladatokban hozni tudom a kívánt eredményeket.”
Arra a kérdésre, hogy mi mindent kell végiggondolnia annak, aki hasonló fába vágja a fejszéjét, Miklós a következőket javasolja:
- Tisztán kell látnod az erősségeidet, és hogy melyik platformon lehet a leghatékonyabban kommunikálni a gondolataidat, ötleteidet, érzéseidet. Ha sminkelésről szeretnél értekezni és megmutatni, hogy te milyen jól tudsz sminkelni, akkor érdemesebb azokat a platformokat választani, melyek a vizualitásra fókuszálnak, mint pl. a YouTube, az Instagram és a TikTok.
- Gondold át azt is a platform(ok) kiválasztásakor, milyen erőforrások állnak rendelkezésedre! Videó és podcast készítéséhez több eszközre lesz szükséged, mint egy blog írásához.
- Olyan témát válassz, amiben igazán otthonosan mozogsz és látszik, hogy mennyire élvezed, amit csinálsz.
- Mérd fel, van-e elég időd, energiád, az élethelyzeted megengedi-e, hogy a figyelmedet a témádra összpontosítsd. Mérd fel, hogy mekkora fizetőképes kereslet van a témádban. Ha kicsi, akkor legyen ez a tevékenységed a hobbid, és ne a megélhetési forrásod.
- Tudd, hogy kit szeretnél megszólítani, ennek megfelelően alakítsd a tartalmat.
- Bár a világ ma digitális, ne felejtsd el a személyes találkozások fontosságát. Legyél jelen a fontosabb szakmai konferenciákon!
- Légy piacképes, szakmailag csak a legjobbal elégedj meg, legyél nyitott az emberekre, a tanulásra, és ne félj megfogalmazni a saját véleményedet, mert igazából erre kíváncsiak az emberek. Feszegesd a határaidat, és persze mindenkor forintosítsd a megszerzett tudást és tapasztalatot.
Breitner Miklós olyan neves cégekkel dolgozott, mint az amerikai multinacionális vállalat, a John Deere, a svájci székhelyű Syngenta, a Wilson Golf és a Troon (a világ #1 golfklubmenedzsment cége). Írásai jelentek meg többek közt a Golf Inc. Magazine-ban, a Clubhouse Europe-ban (az Európai Klubmenedzserek Szövetségének hivatalos lapja) a Golf Management Europe-ban, a Golf Retailing magazinban, és a magyar Forbes oldalain. A New York Post is kikérte szakértői véleményét.