Aki megosztja mindenkivel a varázsigét: Dárdai Gergő és a The Magic éttermek sikersztorija
Nem muszáj Harry Potter-rajongónak lenni ahhoz, hogy elbűvöljön minket egy varázslat tematika mentén kialakított étterem, ahol nemcsak a látványvilág, de az étlap is szó szerint varázslatos. Dárdai Gergő és Mokány Mátyás a The Magic éttermekkel valóban elvarázsolják a vendégeket – ezt már csak a folyamatos növekedésük is igazolja. De miért éppen varázslat? Milyen többletet, extra tuningot adnak Gergőék vendéglátóhelyei a budapesti étterembe járó közönségnek? Ennek jártunk utána cikkünkben.

Dárdai Gergő mindig is vállalkozóként dolgozott, saját ötleteit igyekezett megvalósítani. 2016-ban döntött úgy, hogy az egyre népszerűbbé váló szabadulószobák piacán próbál szerencsét, és mindjárt többet is létrehozott, különböző tematikákkal, amelyek közül a varázsvilágot megjelenítő vált az egyik legnépszerűbbé. „Ez állt legközelebb hozzám is, innen jött az ötlet, hogy varázstematikus vendéglátóhelyet kellene nyitni, hiszen addig olyan még nem volt Magyarországon” – fedi fel az alapötlet mögötti hátteret Gergő. Öt éve viszont van már ilyen is, akkor startolt Gergő új vállalkozása, amelyet egy gyerekkori barátjával, Mokány Mátyással közösen alapított.
„Azt szoktam mondani, hogy élményalapú vendéglátással foglalkozunk. Igyekszünk sokkal komplexebb élményt nyújtani a vendégeinknek, mint amit általában egy vendéglátóhelyen megtapasztalhatnak. Ennek legfontosabb eleme a finom és látványos ételeken kívül a lenyűgöző látványvilág. Amikor valaki belép az éttermeink valamelyikébe, kiszakadhat kicsit a valóságból és egy másik világba érkezhet” – összegzi Gergő, hogy mitől másak a Magic éttermek.
A The Magic Budapest varázsvilágában mozgó festményekkel, önmagát keverő üsttel és dörgő égbolttal találkozhatunk. A mágikus kastély termeiben mindenütt életre kelt képek, varázslények és misztikus ereklyék várják a vendégeket. Az étlapot mintha régi szakácskönyvek varázsreceptjeiből alkották volna meg, modern ízekkel, titkos összetevőkkel fűszerezve. A különleges fogások, mint az Ogre álom, a Házi manók finomsága vagy a Hambgrid Óriás Burger egyedi tálalásban érkeznek. Ezek mellé füstölgő varázsitalok és villámkrumpli is választható, hogy teljes legyen az élmény.
Gyorsan megtalálták a növekedés útját
Hogy egy piaci rést sikerült felfedezniük, és valóban van igény a Harry Potter világára emlékeztető vendéglátóhelyre Budapesten, azt mi sem igazolja jobban, minthogy már nyitás után nem sokkal teltházzal működtek a Hajós utcai étteremben. Ennek ellenére nem tudtak értelmezhető profitot termelni, mert az alacsony kapacitásuk miatt nem tudtak elég vendéget fogadni. Hoztak egy komoly döntést, itt némi tuningra van szükség: átvették a szomszédos kávézóhelyiséget és hozzácsatolták az étteremhez, így növelve a belső teret. Ekkor a munkavállalók létszáma is jelentősen megugrott, a korábbi 10 fős csapat 20 fősre bővült. „Sajnos csak egy hónapig tudtuk élvezni a munkánk gyümölcsét, mert jött a második Covid-hullám és 5 hónapra bezártak minket. Ebben az időszakban majdnem tönkre mentünk, hiszen minden tőkénket beletettük a bővítésbe, a költségek nagy részét pedig ugyanúgy fizetni kellett” – meséli Gergő.
Miután újra zöldjelzést kaptak a vendéglátóhelyek, hamar visszaállt a forgalom, és 2021 nyarára már úgy tűnt, kihozták a maximumot az étteremből. Gergőék új kihívást kerestek, és egy más tematika felé nyitva létrehozták a Pirate Empire kalózéttermet. Az időközben 65 fősre növekedett csapat köré kezdett kialakulni egy szilárdabb cégstruktúra, a vezetők pedig egyre több feladatot delegáltak. Tavaly újabb beruházás mellett döntöttek, kihasználva a már stabilan működő vendéglátóhelyek adta lendületet, és belevágtak egy új varázstematikus hely kialakításába. A Nagymező utcai Magic 2 esetében a fokozatosságra törekedtek, a 400 négyzetméteres üzlethelyiségben több ütemben alakították ki az étteremhez tartozó részeket. Most tartanak az utolsó bővítési ütem végén, így 140 vendég befogadására lesznek képesek. Időközben a vállalkozásban a szabadulószobák és az éttermek működtetésében 100 munkatárssal dolgoznak együtt.
Nemcsak a külföldiek kedvencei a különleges hangulatú éttermek
„Nagyon változó, hogy kik a vendégeink, mert mindenki szeret egy kicsit elvarázsolódni, életkortól függetlenül. Mi pedig örülünk, hogy ezt az élményt megadhatjuk a közönségünknek. Talán elmondható, hogy a családok és a baráti társaságok vannak többségben. Szerencsére rengeteg visszajáró vendégünk van, de a turisták is szép számmal betérnek hozzánk. A szabadulószobáknál megtanultam, hogy a varázsvilág egy népszerű tematika, illetve ebben éreztem azt, hogy a legjobban ki tudjuk dolgozni a részleteket. Az éttermek látogatottságából ítélve úgy tűnik, ezt sikerült eltalálnunk” – mondja Gergő.
A célközönség elérését egyébként tudatosan tervezik, marketingmixet alkalmazva: különösen aktívan jelen vannak a közösségi médiafelületeken, de más online és offline hirdetési formákra is támaszkodnak. Az pedig külön szerencsés felállás, hogy a különleges tematika és a pozitív vendégélmények miatt gyakran szerepelnek ajánlókban, válogatáscikkekben. A digitális technológia azonban nemcsak a marketing terén jelent fogódzót a vállalkozásnak. A digitális eszközök kiaknázásával tudták automatizálni folyamataikat. Már kész szoftvereket is vásároltak ilyen célból, ezt használják például az asztalfoglaláshoz, vagy a vendéglátó folyamatok kezeléséhez, de van saját fejlesztésű rendszerük is.
A varázstematika után új utak jöhetnek
És hogy honnan inspirálódik az, akinek minden vállalkozása szorosan kapcsolódik a kreativitáshoz? Gergő azt mondja, szerencsés, hogy az üzlettársával nemcsak remekül tudnak együtt dolgozni, de inspirálni is képesek egymást, de ezen túl is van kire támaszkodnia: „A feleségem is rajong a varázsvilágért, rendkívül jó ötletei vannak a témában, amikre építeni tudok. Ha pedig szakmai segítség kell, akkor a Bizalmi körben működő üzleti csoportomban kaphatok támogatást. Azért magam is igyekszem folyamatosan tanulni és fejleszteni magam. Mostanság az is előfordul, hogy tőlem kérnek tanácsot – több olyan barátom van, aki vállalkozás beindítását fontolgatja, ők szoktak hozzám fordulni kérdésekkel.”
Bár Gergő és Mátyás újabb varázslat tematikájú étterem indításában már nem gondolkodnak, mert szerintük a meglévő kettő megfelelő módon ki tudja szolgálni az igényeket, vannak még hosszú távú terveik. Már öt éven belül szívesen nyitnának más tematikák felé, vagy valósítanának meg komplexebb ötleteket. És akinek pont a varázslatos irányvonal ennyire bejött, azt senki sem állíthatja meg, ha újabb célok eléréséről van szó.
Dárdai Gergő, a The Magic hálózat alapítójának 3 legfontosabb tanácsa vállalkozóknak:
- A szuper öltet nem elég Sőt, önmagában nagyon kevés. A kulcs, hogy hogyan tudjuk ténylegesen megvalósítani a szuper ötletünket.
- Térképezzük fel a környezetet nulladik lépésként! Mielőtt belevágnánk valamibe, alaposan mérjük fel a piacot és elemezzük a konkurenciát. Akkor is, ha a konkurens vállalkozás nem sikeres, sokszor rengeteget tanulhatunk a konkurencia hibáiból.
- Álmok helyett konkrét célok Ne álmokat, hanem konkrét célokat fogalmazzunk meg, azt határozzuk meg, hogy mit szeretnénk elérni a vállalkozásunkkal. Hagyjunk elegendő időt erre, legyünk tisztában vele, hogy nagyon ritka, amikor pár hónap alatt befut egy cég.
A cikk a Bizalmi kör együttműködésével valósult meg.