Az emberek 90%-a nincs tisztában azzal, mit kellene elérnie a munkájában

Túl sok cél, homályos elvárások, mér(het)etlen teljesítmény – gyakori vezetői hibák, amelyek hátráltatják a sikert. A 4DX módszerrel nemcsak a céljainkhoz kerülhetünk közelebb, de a munkatársaink is motiváltabbak lesznek.

{{ formattedDate }}5 perc olvasási idő

Az üzleti célokkal a legtöbb cégnél az a gond, hogy a célkitűzés kizárólag a nagyobb árbevétel, a nagyobb profit. Ha azonban ezzel áll ki a vezető a kollégái elé, azok többnyire megvonják a vállukat és arra gondolnak, hogy mi közük hozzá, ha a főnök többet keres… Ezek a célok önmagukban nem fogják motiválni őket, és az is ritkán hangzik el, hogy a megvalósulásukhoz nekik személy szerint mit kell tenniük – mondja Jagodics Tamás, a Cégmenedzser ügyvezető igazgatója, aki a 4DX módszerre alapozta az általuk kidolgozott vállalatirányítási rendszert.

A 4DX, teljes nevén a The 4 Disciplines of Execution (A megvalósítás 4 alapszabálya) cégvezetési és teljesítményjavítási módszert a FranklinCovey cég fejlesztette ki több mint tíz évvel ezelőtt. Alapelveit minden vezető, bármilyen nagyságú cégnél sikerrel alkalmazhatja. A rendszer megoldást nyújt a legjellemzőbb tünetekre, amelyek a siker útjában állnak: a vezetők szem elől veszítik a célt; nem tudja a szervezet, hogy mit tegyen a célért; nincs eredménykövetés, azaz nem világos, ki hol tart a célok elérésében, valamint: nincs visszacsatolás arról, hogy a heti megtervezett feladatok megvalósultak-e.

A 4DX alapelvei a következők:

Tovább olvasnád?
Regisztrálj!

  • Lépj kapcsolatba más vállalkozókkal, üzleteljetek
  • Töltsd le D terveinket, és digitalizáld a vállalkozásodat
  • Fogyaszd exkluzív tartalmainkat
  • Értesülj első kézből az aktuális kkv-kat értintő témákról hírlevelünkből
Regisztrálok/Bejelentkezem

szerző:Pomaranski Luca

Ezek is érdekelhetnek

További tartalmak