Diákhitelből indult, milliárdos forgalmúvá nőtt vállalkozása – Heizer Anita és a Vitée Beauty sikersztorija
Heizer Anita mindig is úgy gondolta, hogy a siker nem a szerencsén múlik, hanem azon, ki mennyire tud hinni önmagában és jó döntéseket hozni a nehéz helyzetekben is. A Vitée Beauty alapítója többször újratervezésre adta a fejét, amikor a piac, a körülmények vagy éppen mások lépései kényszerítették irányváltásra – de minden alkalommal talpra állt, és új lendületet vett. A szépségiparban eltöltött tizenhét év alatt felépített egy milliárdos árbevételű vállalkozást, saját márkával, stabil csapattal. Gondolnánk, hogy egykor diákhitelből vette első árukészletét? Sikersztorija igazolja, hogy kitartással és kemény munkával minden lehetséges.

Egy kollégiumi szobából indult 17 évvel ezelőtt, mára 1 milliárdos árbevétellel büszkélkedhet Heizer Anita vállalkozása, a Vitée Beauty. Anitát végzős egyetemistaként, már több évi munkatapasztalattal a háta mögött az hajtotta, hogy saját bizniszbe foghasson: valami olyasminek a forgalmazásával szeretett volna foglalkozni, ami Magyarországon még újdonságnak hatott, elsőként vezetheti be a piacra. „Muszáj volt olyan termékkategóriát találnom, amiben egyeduralkodó lehetek, nincs nagy verseny, nincsenek nagy versenytársak, drágább termékek, amelyekből nem kell több ezret eladnom ahhoz, hogy nyereségem legyen” – idézi fel a kezdeteket Anita.
Angliában gyártott szőrtelenítőkészülékekre és arckezelőkre esett a választása, diákhitelből vásárolta meg az első készletet: „Készítettem honlapot, a kollégiumi szobámba érkezett az első szállítmány. A rendeléseket éjszaka becsomagoltam és másnap ebédidőben vittem a postára feladni. Akkoriban még nem volt semmi hasonló a piacon.”
Hogyan térülnek meg a bátor és kockázatvállaló döntések?
Anita megérzése bejött, volt igény és fizetőképes kereslet a termékek iránt. Ez egyben azt is jelentette, hogy nem tartott sokáig az egyeduralkodó pozíció: más piaci szereplők is fantáziát láttak a termékekben, a nagyobb cégek pedig könnyedén szerezték meg a forgalmazási jogokat. Jött az újratervezés, új partnerek és márkák felkutatása. Más ezen a ponton talán már fel is adná, elkönyvelné, hogy ez mégsem sikeres irány, másfelé kell orientálódni. De Anita kitartó maradt, minden bevételt visszaforgatott a vállalkozásba, annak ellenére, hogy kezdetben azt tapasztalta, ez sem tud elég lenni a nagyok elleni versenyben. Kitartott a USP-je mellett.
Fontos üzleti döntés lendítette tovább: felismerte, hogy érdemes egy másik üzletágat is elindítani. Ugyanis egyre több kozmetikus érdeklődött a termékek iránt, de mivel a készülékek otthoni használatra készültek, nem javasolta a szalonokban való alkalmazásukat – inkább keresett olyan kozmetikai gépeket, amelyek választ adtak a kozmetikusok igényeire. Így jött létre a cég B2B lába, a SalonTech üzletág, amely a már meglévő divízióval párhuzamosan fejlődött.
A vállalkozás szintlépését egy újabb bátor üzleti döntés hozta meg: Anita elkezdett saját termékeket gyártani. Ehhez az is kellett, hogy azt tapasztalta, hogy az ismert márkák forgalmazásánál óriási az árverseny, és a nagyobb piaci szereplők a nagyobb volumenekkel folyamatosan letolták a kicsiket. A saját márka, a DermaGene először egyáltalán nem tűnt sikeresnek – egy újabb pont, ahol Anita fel is adhatta volna. Nem tette. Önkritikusan úgy értékelte, hogy az hiányzott a saját márka lábra állásához, hogy ő teljes mértékig arra tudjon koncentrálni. Ráadásul egy kellemetlen élmény is érte, ami pláne döntésre sarkallta: „Egy versenytárs nagyon nem korrekt húzása felnyitotta a szememet, hogy a kiszolgáltatottságom és a kényelmem iránti igényem hozott ebbe a helyzetbe, ezért dobtam minden más márkát és csak a sajátommal kezdtem foglalkozni. Ennek köszönhetően egy-két év leforgása alatt hatalmasat nőttünk.”
A dinamikus növekedés azóta is töretlen: a kollégiumi szobából indult vállalkozás ma már egy 530 négyzetméteres bázison működik, a munkatársi létszám 18 főre nőtt, a bevétel pedig 2023-ban elérte az egymilliárd forintot. A SalonTech divízióban egyre több típusú kozmetikai gépet kezdtek forgalmazni, Anita pedig társ lett egy szépészeti központban is.
Ez már csak egy olyan történet, ahol egymást váltják a magaslatok és mélypontok – a Covid-járvány ez utóbbit hozta el. Hogy ez sem jelentette a cég fejreállását, az megint csak Anita vállalkozói ösztönének köszönhető: „A Covid a SalonTech üzletágunknak nagyon odavágott, a kozmetikusok nem vették át a megrendelt gépeket, hatalmas készlet állt raktáron, a szalonok bezártak, a forgalom nullán állt. Mindeközben mi már nagy irodába költöztünk, nagy csapattal. Mégsem engedtem el senkit, az ügyfeleinktől nem kértünk foglalót, tároltuk a gépeket a járványhelyzet végéig, és ingyenessé tettük az oktatásokat. Reméltem, hogy ha majd helyreáll a világ rendje, a piac meghálálja a korrekt hozzáállást. Igazam lett.”
Mit ad a vállalkozásnak az adatalapú marketing?
Mostanra stabilan kialakult az ügyfélkör, a B2B szegmensben épp az a jellemző, hogy visszatérnek a régi vásárlók. Értékelik azt, hogy a Vitée Beautynál figyelembe veszik az igényeiket, cseregépet biztosítanak nekik, ha egy készülék meghibásodik, azonnali szervízelést kapnak, és mindig lépést tarthatnak a trendekkel is. És hogy hogyan érik el az új ügyfeleket? Leginkább saját szervezésű workshopokon és szakmai napokon találkoznak velük, de megszólítják őket szakmai cikkeken és hirdetéseken keresztül is. A hideghívás viszont nem Anitáék műfaja: „Mi nem kopogtatunk be idegen szalonokba, hogy fogadjanak már minket tíz percre. Hiszünk abban, hogy aki valóban egy gépbe akar beruházni, az tájékozódik, cikket olvas, ki akarja próbálni, és így találkozik velünk.”
A szélesebb közönséget megszólító DermaGenre esetében a marketing elengedhetetlen a növekedéshez. „Google, Facebook és Instagram hirdetéseket futtattunk az elmúlt években, kipróbáltuk a TikTokot is, de az nem lett átütő siker. Az idei évben bonyolultabb lett az online hirdetés, ezért vissza fogunk térni a hagyományosabb eszközökhöz. Néhány éve visszaerősítettük a hírlevélmarketinget is. Mindent mérünk, az adatalapú marketingben hiszünk. Ráadásul én annak a híve vagyok, hogy a házon belül tartott marketingcsapat tud igazán jól működni, mert így sokkal erősebb és hitelesebb tartalmak születnek” – foglalja össze a hirdetési stratégiájuk lényegét Anita.
Ahhoz, hogy legyen mit eladni és az ügyfelek igényeit a lehető legjobban kiszolgálhassák, folyamatosan képben kell lenniük az aktuális szépségipari trendekkel. Saját maguk is folyamatos termékfejlesztésben vannak, általában két-három termékfejlesztés fut párhuzamosan a cégnél. Keresik az új hatóanyagokat, trendeket, eljárásokat, termékeket. „A szépségipar annyira fejlődik, hogy sokszor az a kérdés, hogy meddig vagy mennyit gondolkodsz és tesztelsz, mielőtt piacra dobod az újdonságot. Rá is kell érezni az új irányra, hiszen sok vonal fut egyszerre, de ezek egy része hosszú távon nem marad meg. Nekünk pedig nem célunk rövid távú trendekre felülni” – összegzi Anita.
Hogyan járul hozzá az alapító személye a márka sikerességéhez?
A vállalkozás hitelességét és sikerességét erősíti az alapító személye is: Anita elnyerte 2024-ben a „Leader of The Year” elismerést. Szerinte épp azért is kerülhetett hozzá a díj, mert értékelték, hogy többször is felállt a padlóról, hogy kitartó, és a vállalkozása pénzügyileg sikeres. Ráadásul mindezt nőként érte el, egyedül, különösebb háttér és támogatás nélkül, úgy, hogy nem egy vagyonos családból indulva fektette be első millióit, hanem mindent magának teremtett meg.
És hogy hogyan járul hozzá Anita vezetői stílusa, saját személyisége a Vitée Beauty sikeréhez? Erről ezt mondja: „Vízionárius vagyok, abszolút látom magam előtt azt a célt, ami felé haladunk, és ez erőt ad mindenki másnak is. Ha kevés a büdzsé, akkor is szánok marketingre és fejlesztésre, mert hiszem, hogy hosszú távon ez piaci előnyhöz segít minket. Őszinte vagyok, egyszere dicsérő és kritikus. Nálam mindenki tudja, hányadán állunk, mit ismerek el és mit kell javítani. Így pedig a csapattagok biztonságban érezhetik magukat.”
Heizer Anita, a Vitée Beauty alapítójának három tanácsa vállalkozóknak:
- Merjünk kockázatot vállalni!
A legnagyobb áttörések ritkán születnek biztos terepen. Ha mindig a komfortzónánkon belül maradunk, sosem derül ki, mire vagyunk képesek valójában. - Merjünk újra próbálkozni!
Az, hogy valami egyszer nem sikerült, még nem jelenti azt, hogy nem fog – csak azt, hogy még nem így. Minden újrakezdés közelebb visz ahhoz, amiben tényleg jók lehetünk. - Legyen tiszta a jövőképünk!
Ha nem tudjuk pontosan, hová tartunk, könnyű eltévedni a napi feladatok között. A világos cél nemcsak motivál, hanem irányt is ad: segít eldönteni, mire érdemes energiát áldozni, és mire nem.
Tovább olvasnád?
Regisztrálj!
- Lépj kapcsolatba más vállalkozókkal, üzleteljetek
- Töltsd le D terveinket, és digitalizáld a vállalkozásodat
- Fogyaszd exkluzív tartalmainkat
- Értesülj első kézből az aktuális kkv-kat értintő témákról hírlevelünkből

