A pozicionálás első lépése mindig az, hogy megnézzük mit csinál a konkurencia többsége. És aztán elkezdünk gondolkodni arról,
hogy mi hogyan csinálhatnánk máshogy. Mit kínálnak? Mennyiért? Hol árulják? Hogy néz ki egy tipikus reklámjuk? Mi a weboldaluk
szövege?
Gyakori hiba, hogy az a jó termék, ami mindenkinek jó, mert mindenki felé lehet reklámozni – ennyi pénz nem létezik. Az első
feladat, hogy a célpiacon belül van-e egy szűkebb réteg, ami szuper lelkes lenne a terméked iránt? Példa: weboldalt készítek
= unalmas. Weboldal specialista válóperes ügyvédek számára = izgalmas. Egy szűkebb szegmensbe sokkal könnyebb betörni, mint
egy széles piacra.
A második feladat végiggondolni, hogy hogyan szűkítheted a szakmát. Tehát ahelyett, hogy “IT tanácsadó”, csak Apple gépekre
és rendszerekre specializálódsz. Ahelyett, hogy plasztikai sebész, Te “csak” orr specialista leszel. Ez a kulcsszó: specialista.
Ők mindig több pénzt kapnak és a legjobb ügyfeleket. Mire tudsz specializálódni a szakmádon belül?
A harmadik típusú pozicionálás, amikor olyan egyedi vagy, hogy kimondhatod: Te vagy az első, az egyetlen, vagy a leg… Magyarország
leggyorsabb futára. Szeged első steakhouse-a. Az egyetlen full service reklámügynökség Debrecenben. Ez igazi versenyelőny,
tehát ha van ilyened, annak mindenképp meg kell jelennie a pozicionálásodban!
Miután megvagy a pozicionálásod első változatával, válaszolj erre a kérdésre: Egy vevő miért jár jobban, ha Tőled vásárol,
mintha a konkurenseidhez menne? A vevő miért jár jobban Veled, mintha egyáltalán nem vásárolna? Ha ezekre erős választ tudsz
adni, ráadásul olyat, amit a konkurencia nem is merne kiírni az oldalára, akkor megvan a pozicionálásod első verziója!
Hirdesd meg a pozicionálásodat: tedd ki egy posztba vagy egy hirdetésbe, és figyeld a reakciókat! Mondd el az ismerőseidnek,
a régi ügyfeleidnek, hogy mostantól mi a különlegességed, egyediséged, és figyeld a reakciókat! Ha működik, lépj rá a marketing
gázpedálra!