Mérd föl, melyik platformon aktív a célcsoportod! Ebben a következő megoldások segítenek: 1. Platformok hirdetési rendszerei:
vizsgáld meg, hogy a célcsoportodnak megfelelő életkorú és érdeklődésű emberekből mennyi van jelen az adott platformon. 2.
Hazai kutatások, amik az internetezők összetételét mutatják meg. 3. Felmérés a vevők körében: Kérdezd meg a vevőidet, melyik
platformot, milyen intenzitással használják!
Figyeld meg, a célcsoportod tagjai mennyire aktívak az egyes platformokon. Ehhez keresd meg a konkurenciád profilját, oldalát,
felületét, és nézd meg mennyi követője van, mennyire aktívak a követők!
Keress olyan csoportokat, közösségeket, amik kapcsolódnak a termékedhez és a szolgáltatásodhoz!
Vizsgáld meg, mennyien vannak ezekben a csoportokban és milyen aktívak? Mennyi posztot írnak, mennyien reagálnak a posztokra.
Mennyire aktívak a versenytársaid, mennyi és milyen posztokat írnak, melyikre mennyi reakció érkezik? A konkurenciád csak
céges profillal van jelen az adott platformon, vagy a munkatársak is megosztják a saját profiljaikon a céges tartalmakat?
Ha ezt az utóbbit tapasztalod, figyeld meg, melyik az eredményesebb, melyik hoz több reakciót a célcsoportból!
Hosszabb szövegeket tudsz írni könnyebben? Rövid, vagy a hosszabb videók a Te tereped, esetleg a szuper termékfotók? Tudsz
networkingelni, közösséget építeni? Szuper előadásokat szoktál készíteni vagy érdekes interjúkat? A formátum, amiben szórakoztatóan
tudod átadni az üzenetedet nem határozza meg önmagában a platformot. De az, hogy mire vevő a célcsoportod, és mi az, amit
a legkönnyebben el tudsz készíteni, segít eldönteni, mivel kezdd.
Milyen saját felületek állnak rendelkezésedre, amin van rendszeres tartalom, és ahova kell terelned a célcsoportodat ahhoz,
hogy az üzleti folyamataid támogasd?
Online felületre (weboldal, blog, webáruház, stb.) kell vinned a célcsoportod, vagy inkább üzletbe, boltba, rendezvényre kell
terelni őket?