Meghatározták a célokat a SMART módszerrel:
S– specific (konkrét); M– measurable (mérhető); A– achievable (elérhető); R– relevant (releváns); T– time-boxed (időben korlátozott).
Céluk: megágyazzák az új táncstúdió ismertségét a célcsoport körében, év végéig 30%-kal növeljék az oldal lájkolóinak számát,
valamint minimum 80%-ig megtöltsék résztvevőkkel a nyári táborokat és a tánctanfolyamokat.
Mivel a nyári gyermek- és intenzív felnőttáborokat is töltik, így célcsoportjuk két részre oszlik: szülők, akik nyári tábort
keresnek gyermeküknek, és tánc iránt érdeklődő felnőttek, akik profi módon akarják elsajátítani a társastáncot. A brandépítésnél
szélesebb célcsoportot lőttek be: azokat a gyerekeket és felnőtteket, akiket érdekel a tánc világa, versenyekre járnak, szívesen
olvasnak cikkeket, posztokat a témában.
Megvizsgálták a szokásaikat: milyen oldalakat követnek, mit olvasnak, mit hallgatnak vagy néznek, mikor vannak online, milyen
platformokat használnak. Elemezték a korábbi résztvevőket, a Facebook oldal statisztikáit, a weboldal statisztikáit. A brandépítő
kampányaik egyik célja, hogy elérjék azokat a versenytáncosokat, akik új termet keresnek maguknak, a másik cél pedig azokat
elérni, akik egyéni vagy társastáncot szeretnének tanulni.
A hirdetések szövegeit a célcsoportra és arra a gondolatra fűzték fel, amit a célcsoport felé szeretnének közvetíteni. Ezt
egységesen, minden hirdetési szövegükbe belefogalmazták, természetesen más-más módon. “Gyermekektől felnőttekig, kezdőktől
a profikig.”
A képeknél fontos szempont volt, hogy a táncstúdió saját képeit használják fel, és hogy folyamatosan tartsák a meglévő arculatot,
amivel a brand koherens megjelenését biztosítják. Mivel a táncstúdió egyik alapítója Markó Róbert neve ismert a táncot szeretők
körében, így az ő fotója is szerepelt minden kreatívon (azok a hirdetések, amelyeken emberek, arcok szerepelnek, általában
jobban teljesítenek akkor is, ha nem ismert embert ábrázolnak).
A Marko Studio Facebook hirdetési kampányait brandépítő kampányokkal kezdték. Oldalkedvelő, márkaismertség-növelő és bejegyzésaktiviás
kampánytípusokat alkalmaztak. Emellett indítottak egy lead generáló kampányt is, amely az esküvőtánc iránt érdeklődőket célozta,
akik az űrlap kitöltésével kérhettek kedvezményes ajánlatot. Nyár elején pedig elindítottak egy külön kampányt, amiben nyári
gyerektábort és egy intenzív tábort hirdettek.
A költségek tervezésekor számításba vették a hirdetések megtérülési pontját, azt, hogy mennyi a nyereség egy új résztvevőn,
így mennyi pénzt fordíthatnak egy jelentkező és egy érdeklődő megszerzésére. Brandépítésnél mindig hosszútávra, több hónapos
időszakra terveznek, a nyári táborok esetében pedig természetesen a jelentkezési határidő a kampányok végpontja.
A fenti tervezést figyelembe véve április végén elindították a kampányokat: először a brandépítő majd lájk kampányokat,
majd azok eredményeit már figyelembe véve május elején a tábori jelentkezésre buzdító kampányokat.
Folyamatosan figyelik az eredményeket, tesztelik a szövegezést, a kreatívokat, a célzást. Ha egy kampány jól teljesít, akkor
a pozitív részeket átültetik a többi kampányba, ha pedig valami nem elég hatékony, akkor módosítják vagy leállítják. Ha egy
tábor töltöttsége jól áll, a keretet átcsoportosítják azokra az időpontokra, ahol még kevesebb a jelentkező.
Meghatározták a célokat a SMART módszerrel:
S– specific (konkrét); M– measurable (mérhető); A– achievable (elérhető); R– relevant (releváns); T– time-boxed (időben korlátozott).
Céluk: megágyazzák az új táncstúdió ismertségét a célcsoport körében, év végéig 30%-kal növeljék az oldal lájkolóinak számát,
valamint minimum 80%-ig megtöltsék résztvevőkkel a nyári táborokat és a tánctanfolyamokat.
Mivel a nyári gyermek- és intenzív felnőttáborokat is töltik, így célcsoportjuk két részre oszlik: szülők, akik nyári tábort
keresnek gyermeküknek, és tánc iránt érdeklődő felnőttek, akik profi módon akarják elsajátítani a társastáncot. A brandépítésnél
szélesebb célcsoportot lőttek be: azokat a gyerekeket és felnőtteket, akiket érdekel a tánc világa, versenyekre járnak, szívesen
olvasnak cikkeket, posztokat a témában.
Megvizsgálták a szokásaikat: milyen oldalakat követnek, mit olvasnak, mit hallgatnak vagy néznek, mikor vannak online, milyen
platformokat használnak. Elemezték a korábbi résztvevőket, a Facebook oldal statisztikáit, a weboldal statisztikáit. A brandépítő
kampányaik egyik célja, hogy elérjék azokat a versenytáncosokat, akik új termet keresnek maguknak, a másik cél pedig azokat
elérni, akik egyéni vagy társastáncot szeretnének tanulni.
A hirdetések szövegeit a célcsoportra és arra a gondolatra fűzték fel, amit a célcsoport felé szeretnének közvetíteni. Ezt
egységesen, minden hirdetési szövegükbe belefogalmazták, természetesen más-más módon. “Gyermekektől felnőttekig, kezdőktől
a profikig.”
A képeknél fontos szempont volt, hogy a táncstúdió saját képeit használják fel, és hogy folyamatosan tartsák a meglévő arculatot,
amivel a brand koherens megjelenését biztosítják. Mivel a táncstúdió egyik alapítója Markó Róbert neve ismert a táncot szeretők
körében, így az ő fotója is szerepelt minden kreatívon (azok a hirdetések, amelyeken emberek, arcok szerepelnek, általában
jobban teljesítenek akkor is, ha nem ismert embert ábrázolnak).
A Marko Studio Facebook hirdetési kampányait brandépítő kampányokkal kezdték. Oldalkedvelő, márkaismertség-növelő és bejegyzésaktiviás
kampánytípusokat alkalmaztak. Emellett indítottak egy lead generáló kampányt is, amely az esküvőtánc iránt érdeklődőket célozta,
akik az űrlap kitöltésével kérhettek kedvezményes ajánlatot. Nyár elején pedig elindítottak egy külön kampányt, amiben nyári
gyerektábort és egy intenzív tábort hirdettek.
A költségek tervezésekor számításba vették a hirdetések megtérülési pontját, azt, hogy mennyi a nyereség egy új résztvevőn,
így mennyi pénzt fordíthatnak egy jelentkező és egy érdeklődő megszerzésére. Brandépítésnél mindig hosszútávra, több hónapos
időszakra terveznek, a nyári táborok esetében pedig természetesen a jelentkezési határidő a kampányok végpontja.
A fenti tervezést figyelembe véve április végén elindították a kampányokat: először a brandépítő majd lájk kampányokat,
majd azok eredményeit már figyelembe véve május elején a tábori jelentkezésre buzdító kampányokat.
Folyamatosan figyelik az eredményeket, tesztelik a szövegezést, a kreatívokat, a célzást. Ha egy kampány jól teljesít, akkor
a pozitív részeket átültetik a többi kampányba, ha pedig valami nem elég hatékony, akkor módosítják vagy leállítják. Ha egy
tábor töltöttsége jól áll, a keretet átcsoportosítják azokra az időpontokra, ahol még kevesebb a jelentkező.