Ezek voltak a 2024-es év kedvencei! – A top 10 LEGNÉPSZERŰBB HELLO BIZNISZ CIKK

Érdekel, hogy mely cikkek taroltak 2024-ben a Hello Biznisz olvasók körében? Ebben az összeállításunkban összegyűjtöttük azokat a vállalkozói történeteket, szakmai kérdéseket, inspiráló karrierutakat, amelyek sok mindenkit megmozgattak. Nézzük meg együtt, melyek voltak ezek a legnépszerűbb cikkek, amit neked sem érdemes kihagynod!

{{ formattedDate }}

10. Ne legyél a saját utad akadálya! Egy édesanya és a PIKK PAKK táskák

A tizedik legnépszerűbb cikkünk főszereplője, Csatlós Eszter tanárként diplomázott, majd a tanári pályán kívül számos más szakmában is kipróbálta magát. Úgy érzi, hogy a vállalkozásával sok évnyi kitérő után a karrierjében is megérkezett. A saját tervezésű PIKK PAKK táskákkal és táskarendezőkkel a legfontosabb célja az volt, hogy az anyukákat támogassa. Ebben a riportban a fiatal vállalkozónő útkereséséről és szakmai kiteljesedéséről olvashattok itt.

9. A Cool Klíma megoldotta a helyzetet!

A cég létrejöttét egy hétköznapi probléma és annak megoldása adta. Történt ugyanis, hogy Medgyesi Tamás sok-sok évvel ezelőtt saját otthonában szereltetett fel egy klímaberendezést, de meglepően konstatálta, hogy az eszköz egy nap elteltével sem tudta lehűteni teljesen a lakását. Kiderült számára, hogy a berendezésben nem volt klímagáz, ezért elkezdett szerelőt keresni, de nem talált megfelelő szakembert. Okleveles gépészmérnökként úgy gondolta, hogy tudna segíteni a problémán, és arra is rájött, hogy rátalált egy remek piaci résre, amelyre később felépítette a vállalkozását. A Cool Klíma kivitelezéssel, kereskedelemmel és szervízeléssel is foglalkozik immár 30 éve. Tamás a sikert többek között abban látja, hogy legyen a vállalkozásunk szívügye az ügyfelek elégedettsége. Ha szeretnél olvasni bővebben a tapasztalatairól, itt megteheted.

8. Szigorodnak a mulasztási bírságok!

Sokatokat érintő kérdést járt körül ez az írásunk, ami szintén népszerű volt. A nyári adócsomag egyik legfontosabb változása volt ugyanis, hogy 2024. augusztus 1-től megduplázódtak a mulasztási bírságtételek. A szigorodás vonatkozik például az online számlaadásra, az alkalmazottak bejelentésére, iratmegőrzési kötelezettség elmulasztására stb. Dr. Horváth Zoltán magyarázta el cikkünkben részletesen és jól érthetően, hogy mely területeket és hogyan érinti a bírságok szigorodása. Ha nem olvastad volna még, itt megteheted.⁣

7. Papírhulladékból jövedelmező vállalkozás? Naná!

Viola Melinda, a Violand márka tulajdonosa kidobásra ítélt papírhulladékból gyárt csodaszép és tartós táskákat, pénztárcákat, hátizsákokat, ékszereket. Varrónőként végzett, majd külföldön ápolónőként dolgozott, de a vállalkozói vénája és a kreativitása nem hagyta nyugodni. Megismerkedett egy speciális papírhajtogatási technikával, és elkezdte tanulmányozni finn és svéd nyelvű videókon keresztül a módszert, habár egyik nyelvet sem beszélte. A cikkben őszintén bevallja, hogy nem mindig könnyű az út, volt, hogy elbizonytalanodott, de már nem opció, hogy feladja! A történetét itt olvashatod el.⁣

6. Hogyan adózzunk a céges autó után?

Gyakori kérdésként merül fel a vállalkozások életében, hogy hogyan kell adózni a céges tulajdonban, illetve használatban lévő gépkocsik után. Ezért született ez az írásunk, amiből megtudhattátok, hogy hogyan lehet optimalizálni az ezzel kapcsolatos adóterheket. Mind a gépkocsi beszerzésekor, mind annak eladásakor, és a jármű fenntartása során is felmerülnek olyan döntési helyzetek, amelyeket adózási szempontból is szükséges megvizsgálni. Ezekre a kérdésekre adott részletes, könnyen érthető válaszokat dr. Horváth Zoltán. Ha érdekel a téma, itt megtalálhatod.

5. Egy kutatóbiológusnő saját márkát épített az alkotásaiból – A Lola’s art története.

Nem mindennapos, hogy egy kutató kreatív tevékenységbe kezd, és még céget is alapít rá. ⁣ Kiss Lola Virág történetére sokan voltatok kíváncsiak. A szakember életében jól megfér egymás mellett a tudomány és a művészet. Hobbiból kezdett el rajzolni, majd megosztotta azokat a közösségi médiában. Ennek talaján született a saját márkás termékcsaládja, amely többek között ruhadarabokat, táskákat, ékszereket, lakásdíszeket vonultat fel. Mindezt úgy hozta létre, hogy közben gyermeke született. Az anyaság mellett építette fel a vállalkozását, kutatói állását is megtartva. Nem mindennapi történetét elolvashatjátok, ha még nem tettétek.

4. Csapatépítés extrákkal! – A Younik munkatársai nap mint nap tapasztalják, mekkora ereje van annak, ha egy dolgozói csapat kiszabadul a munkahely falai közül.

Sokatokat érdekelt, hogy a Younik egy rendezvényszervezéssel foglalkozó startup hogyan és milyen csapatépítőkben gondolkodik. A cikkben Magyarkúti Eszter, a Younik marketing- és kreatív munkatársa mesél a sikerekhez vezető gondolkodásmódról és lépésekről. Eszterék úgy látják, hogy régen elég volt egy bográcsos családi nap vagy egy közös sörözés, ma azonban izgalmas, egyedi programokkal lehet csak lenyűgözni és lojálisabbá tenni a munkavállalókat. Ha még nem tetted itt megismerheted őket. ⁣

3. Retro bútorok és csodás ételek.

Gulyás Zsuzsára a⁣ Patina webshop megálmodójára nagyon sokan voltatok kíváncsiak. Az övé volt a 3. legtöbbet olvasott történet. Zsuzsa egy igazi kreatív szakember, aki lakberendezéssel foglalkozik, imádja a régi tárgyakat, bútorokat gyűjteni és felújítani és mindezek mellett még food stylistként is dolgozik. Alapvetően közgazdasági végzettsége van, tanulmányozta a bútorokat Japánban, sok évet dolgozott reklámügynökségnél, vintage bútorcégeknél, filmforgatásokon berendezőként, kellékesként, vagyis olyan helyeken, - ahol ahogy ő fogalmaz - ’lehetetlennek tűnő feladatokon edződött’ és volt alkalma megtanulni a szakma csínját-bínját. Inspiráló történetét itt olvashatjátok.⁣

2. Ne hallgass az ellendrukkerekre!

Lukátsné Justin Napsugár gyógytornász és sportrehabilitációs tréner sztorija szintén nagyon sok ember számára volt inspiráló. Napsugár 6 éve egy szép napon úgy ment haza, hogy ő bizony felmond, és önálló vállalkozásba kezd. Nem foglalkozott a kétkedőkkel, akik nem hittek benne. Eltökélt volt és optimista. Már a legelső lépés megtételekor Kertész Lilla business coach-hoz, fordult, ami nagyon jó döntésnek bizonyult, mert így nagy előnnyel indult. A blogjában és a social felületein szakmai alázattal és őszinteséggel osztja meg a tapasztalatait és tanácsait olyan stílusban, ami könnyen érthetővé és szerethetővé teszi őt. Napsugár történetét itt találhatjátok.⁣

1. Hogyan lesz 10 év alatt egy villanyszerelő segédből egy 5 milliárdos cégcsoport feje?

Hát persze, hogy erre voltatok a legtöbben kíváncsiak! Ez a történet mindenkit lenyűgözött, hiszen Fülöp Roland remek példát mutat mindenkinek, aki nagy álmokat dédelget. 10 éve még villanyvezetékeket vésett a falba, ma már 3 cégből álló cégcsoport (Amper Stúdió kft., Telesis Generál Zrt., Joule Épületgépészeti Kft. ⁣) vezérigazgatója, aki az interjú során elmesélte, hogy részben annak köszönheti a sikereit, hogy a végletekig maximalista. A cikkben azt is elárulta, hogy hogyan érte el - munkatársaival együtt -, hogy évente minimum megduplázzák az árbevételt. Hogyan lett a kezdeti 58 millióból egy év múlva 584 millió, majd rá egy évre 1 milliárd, és milyen lépések és döntések vezettek oda, hogy tavaly a cégcsoport 5 milliárdos, rekord árbevételt ért el? Ezt ne hagyjátok ki, itt olvashatjátok el, hogy hogyan csinálta.⁣

szerző:Mekis Csilla

Ezek is érdekelhetnek

További tartalmak