Fressnapf: „A hűség a minden nap kedvező árakból és jó ügyfélélményből fakad!”
Akinek van házi kedvence, az egészen biztosan vásárolt már Fressnapf üzletben vagy a cég weboldalán. Az offline kereskedelemben piacvezető vállalatnak 2026-ban is jó néhány kihívással kell szembenéznie, hiszen nemcsak a gazdasági helyzet, de az állattartási szokások is változnak.

A 80-as évek végén Torsten Toeller az Egyesült Államokba látogatott, és ott találkozott először a kizárólag kisállatoknak szóló termékekre szakosodott boltláncokkal. Azzal a szilárd elhatározással tért haza, hogy ezt az ötletet Németországban is megvalósítja. Bár mindenki le akarta beszélni, 1990-ben valóban megnyílt az első Fressnapf üzlet. Ma Európában 13 országban van jelen a cég, 2600 egységgel. Magyarországon 2025 októberében nyílt meg a 69. Fressnapf bolt.
Az olasz terjeszkedéshez befektető kellett
A Fressnapf szó azt jelenti: etetőtálka. Az első logót, ami éppen ezt a tárgyat ábrázolja, a tulajdonos-alapító skiccelte fel és csupán néhány éve változott meg egy mosolygó macska arcra, vagy ahogy a cégnél hívják: a petmojira. „A boltokat azonban nem feltétlenül találjuk mindenhol Fressnapf néven: Magyarországon elég erős a német nyelvvel kapcsolatos múlt, ezért itt ennél az elnevezésnél maradtak, ám Franciaországban például Maxi zoo feliratot láthatunk a boltok bejárata felett. Ha pedig valaki Olaszországban jár és egy Arcaplanet üzletben néz körül, az is a Fressnapf cégcsoporthoz tartozik – árulja el Marosi Renáta, a Fressnapf marketingvezetője. - Miután Torsten Itáliában is piacvezető akart lenni, tavaly megvásárolta az ott már hagyományokkal bíró Arcaplanetet. Ehhez azonban befektetőre volt szüksége, így évtizedek óta először nem Toeller a 100 százalékos tulajdonos; a Cinven londoni központú, nemzetközi magántőke befektető cég szerzett 20 százalékot a Fressnapf-ban. Ezáltal a vállalat életében megjelentek olyan tényezők, mint a kötvénykibocsátás vagy éppen a nyilvános beszámolók.”
Minden nap tartósan kedvező árak
Magyarországon az első Fressnapf áruház 2002 decemberében nyílt meg és hamar piacvezető pozícióba kerültek az offline szférában.
Ám jött a koronavírus járvány és egy újabb kihívás; az online térben is megfelelően jelen lenni. „Egészen addig arra várt
a magyarországi leányvállalat, hogy itthon is bevezessék a központi webshop hazai változatát, ám gyorsan kellett cselekednünk,
hiszen annak ellenére, hogy az állateledel üzletek nyitva lehettek, a vásárlók kevésbé látogatták a fizikai boltokat. Mindössze
három hónap alatt lefejlesztette az akkori ügynökség a webáruházat, amely egészen 2024-ig azon a platformon működött. A korábbi
két domain-t – az egyik a webshop, a másikon a kisállattartással és a vállalattal kapcsolatos információkat osztottunk meg
– tavaly egyesítettük és egy másik webmotorra álltunk át.”
Eközben azonban az offline terjeszkedés sem állt meg. 2025 októberében nyílt meg a Zenit Corso bevásárlóközpontban a 69. Fressnapf
üzlet. A cég célkitűzése az volt, hogy Magyarországon, 50 kilométeres távolságon belül minden gazdi elérjen egy Fressnapf
boltot
„Jelenleg 440-en dolgoznak nálunk, és túlzás nélkül mondhatom, hogy az egyik nagy erősségünk, hogy mindannyian a téma szakértői.
A Fressnapfnál dolgozók fél évig tartó képzésen vesznek részt, így a vásárlók biztosak lehetnek abban, hogy hozzáértő tanácsot
kapnak; ezt azért tartjuk fontosnak, hogy a hozzánk betérők valóban tökéletes vásárlói élménnyel távozzanak. Boltvezetői utánpótlás
programunkon pedig a jelöltek három hónapon át havonta másik üzletben dolgoznak és tanulnak az ottani tapasztalt vezető kollégáktól.”
Hogy még inkább a vevők igényei szerint tudjanak fejlődni, a Fressnapf évente kétszer közvéleménykutatást végez. A boltokban
kihelyezett QR-kód egy online kérdőívhez navigálja a vásárlókat, a válaszok kiértékelése után pedig az eredményeket beépítik
az üzleti döntéseikbe.
„Ennek köszönhető, hogy idén – az inflációs nyomás és az omnichannel átjárhatóság kihívásaira reagálva – több mint 1 000 termék
árát tartósan csökkentettük. A felmérés egyértelműen megmutatta, hogy a gazdik egy része nem időszakos akciókra vágyik, hanem
arra, hogy a megszokott termékeket mindig kedvező áron vásárolhassa meg. Az is kirajzolódott, hogy a macskatulajdonosok sokkal
árérzékenyebbek, míg a kutyatartók gyakran akkor is ragaszkodnak a prémium minőséghez, ha emiatt nekik le kell mondaniuk valamiről.”
Az árcsökkentésnek köszönhetően az interneten megvásárolható termékek ára mára megegyezik a bolti árakkal. Bár a weboldalon
továbbra is elérhetők kizárólag online akciók és specifikus termékek, de az üzletekbe betérők számára pozitív élmény, hogy
már ők is - a korábbi alacsonyabb - online áron jutnak hozzá a termékekhez.
„Ez a lépés erősíti az egységes, omnichannel vásárlói élményt, hiszen a fogyasztók bármely csatornán keresztül ugyanazt a
minőséget, árat és szolgáltatást tapasztalhatják. A tartósan kedvező árazási stratégia olyannyira bevált, hogy az utóbbi hónapokban
a tranzakció-növekmény már elérte az 5%-ot, annak ellenére, hogy az állattartási szokások változnak. A gazdik ma sokkal inkább
kisebb testű kutyát vagy macskát választanak, mert könnyebben tarthatók városi környezetben, kevesebb költséggel járnak, és
jobban illeszkednek a modern, gyors életstílushoz.”
Készen van az applikáció
A cég nem titkolt célja, hogy idővel az online térben is a kisállatokkal kapcsolatos cikkek legismertebb kereskedőjévé váljon.
Ehhez nagy segítségükre lehet a már elérhető Fressnapf applikáció, amely a Google Play-ből és az App Store-ból is letölthető.
„Az applikáció segít nekünk abban, hogy kimondottan a kis kedvenc igényeihez igazított ajánlatokat tudjunk küldeni a gazdinak.
A helymeghatározó funkciónak köszönhetően a vásárlók könnyedén megtalálhatják a legközelebbi Fressnapf üzletet, és hamarosan
elérhető lesz az a lehetőség is, hogy ellenőrizzék: az általuk keresett termék éppen készleten van-e az adott boltban. Célunk,
hogy vásárlóink minél egyszerűbben és gyorsabban hozzájuthassanak a termékeinkhez. Ennek érdekében 2026-ban tervezzük bevezetni
a click & collect szolgáltatást is, amelynek köszönhetően a webáruházban megrendelt árut kényelmesen átvehetik a legközelebbi
üzletünkben.”
A 2026-os év egyrészt az online jelenlét megerősítéséről szól; részben olyan hiteles arcokkal, akik képviselik a Fressnapf
értékeit, másrészt az új kihívásokra adott válaszokkal.
„Három olyan kolléganőnk is van - bolti eladók és az állatorvosunk -, akik rövid social media platformokra gyártott videókban szerepelnek és ezzel még közelebb hozzák a vásárlókat a vállalatunkhoz. Emellett tíz olyan gazdit választottunk ki vevőink közül, akik
valóban használják termékeinket, és ezekről hiteles online tartalmakat készítenek.
Emellett fókuszba kerülnek az aktuális trendek is, úgymint a kisállatok egészségével kapcsolatos termékek, hiszen egyre több
kutya és macska küzd allergiával, valamint növekszik az igény arra, hogy a speciális életmódot követő tudatos gazdák kedvencei
is ennek megfelelően táplálkozhassanak. Komoly kihívás az is, hogy a diszkont áruházak és nemzetközi online szereplők egyre
szélesebb kínálatban forgalmaznak úgynevezett non-food kisállat termékeket, például játékokat, etetőtálakat, fekhelyeket.
2026-ban a Fressnapf egyik kiemelt stratégiai célja az árpercepció további erősítése és az egységes, omnichannel vásárlói
élmény biztosítása. Ezzel nemcsak új vásárlókat szeretnénk bevonzani üzleteinkbe és webshopunkba, hanem a hűséges vevőink
megtartását is kiemelten fontosnak tartjuk – még a kedvezőtlen gazdasági környezet és változó piaci trendek mellett is.”
5 tipp, hogy a világhálón megerősítsd a céged jelenlétét
- Nyújts egyedi élményt: használj AI-alapú chatbotokat, személyre szabott ajánlórendszereket és interaktív tartalmakat.
- A SEO mellett optimalizáld tartalmaidat AI-keresőkre, hogy az új generációs keresőkben megjelenj.
- Alakíts ki adatstratégiát és személyre szabást: építs a felhasználói first-party adatokra, hogy releváns élményt nyújts.
- Közösségi média tartalmaid legyenek élményalapúak: erősítsd a videós és interaktív formátumokat.
- Építs omnichannel stratégiára: nem elég egyetlen csatornán jelen lenni; a fogyasztók több platformon, összekapcsolt élményeket várnak.
A Fressnapf a Visa Boltok Boltja verseny egyik díjazottja. A Visa Boltok Boltja verseny 2022-ben indult a kiskereskedelmi üzletek megmérettetésére Magyarországon, azzal a céllal, hogy elismerje a helyi vállalkozások eredményeit és felhívja a vásárlók figyelmét a kiemelkedő vásárlási élményt és magas szolgáltatási színvonalat nyújtó boltokra.




