Google Shopping – Ezt a 6 hibát kerüld, ha sikeres hirdetéseket szeretnél
Az online jelenlét ma már elengedhetetlen bármely vállalkozás számára, erről bővebben Hild Imre cikkében olvashatsz. A Google Shopping hirdetések ugyan nem tudják felváltani a tradicionális Google kereső hirdetéseket, de kiválóan kiegészítik azokat. A szöveges hirdetések felett, vagy mellett egy vizuális, gyorsan befogadható formában mutatják meg termékeidet. Egyediségüket az adja, hogy product feedből, vagy másnéven terméklistából dolgoznak. Az alábbiakban bemutatok néhány alapvető hibát, melyek elkerülésével javíthatsz hirdetéseid hatékonyságán.

1. Megfelelés a Google szabályainak
Mielőtt hirdetni tudnál, köteles vagy minden Google Shopping irányelvnek megfelelni. Ezeket az irányelveket ITT találod. Bizonyosodj meg arról, hogy egyik irányelvet sem szeged meg hirdetéseiddel.
2. A termék feeded optimalizálása
Mivel az általad összeállított feedből fog a Google algoritmusa dolgozni és hirdetéseket létrehozni, ezért kritikus pont az, hogy az ebben található leírásokat és termékneveket az algoritmus működésének tudatában állítsd össze. Kezeld úgy a termékneveidet, mintha azok lennének a kulcsszavaid. Az alábbi képen látható, hogy miként néz ki egy product feed a gyakorlatban, illetve milyen részekből áll:

3. Használd a megfelelő URL-t!
Biztosra kell menned, hogy mindegyik termékedhez a megfelelő URL-t adtad meg. Ha nem egyezik a megadott cím, akkor a hirdetéseid nem a megfelelő oldalra fogják továbbítani a felhasználókat.
4. A megfelelő képek használata
Alapvetően 3 dologra kell figyelned, amikor megadod a shopping hirdetésedben a termékek képeit:
- Legyen a lehető legmagasabb minőségű: Ne legyen alacsony felbontású, ne legyen nehezen látható!
- Legyen friss: Semmiképpen se adj meg olyan képet, ami már nem található meg a honlapodon!
- Legyen releváns: Ha a hirdetésed például 1 pár sárga cipőről szól, akkor a képeden ne 2 pár zöld cipő legyen látható!
Példa jó termék képre:

Példa rossz termék képre:

5. Aktualizáld az áraidat és a termékek elérhetőségét
Amennyiben manuálisan frissíted a feededet, győződj meg arról, hogy mindig csak a legfrissebb adatok szerepelnek benne. Ezzel elkerülöd azt a kellemetlen helyzetet, hogy a vásárló más információval találkozik a shopping hirdetésedben, mint amivel a kattintás után a weboldaladon fog. Az alábbi képen láthatod, hogy hol tudod ellenőrizni az aktuális termékeid elérhetőségét a Merchant Centerben:

6. Automatizáld a product feeded frissülését!
Az 5. Pontban említett manuális terméklista frissítés azon webáruházaknak lehet reális opció, akik maximum néhány tíz termékkel rendelkeznek oldalukon. Akik viszont több száz vagy akár több ezer terméket árulnak az online térben, a manuális product feed frissítés maga lehet a rémálom. Erre a Google is gondolt, így lehetővé teszik számodra az automatikus feed frissülést. Ennek ugyan megvannak a maga követelményei, de ha sikeresen beállítjuk, akkor rengeteg automatizálható munkától szabadulsz meg. Ennek a beállításáról bővebben ITT olvashatsz.
+1: Így fejleszd magad INGYEN
Ez a lista ugyan jó részét lefedi a legalapvetőbb hibáknak, melyeket a felhasználók a Google Shopping kampányaikkal elkövetnek, de vannak még további források, ha tudásodat bővítenéd. Összeszedtem néhány olyan írást és forrást, ahonnan naprakész információkat nyerhetsz ki.
- A Google saját blogcikkei: ITT megtalálod a Google hivatalos blogbejegyzéseit, amelyek a Google Shoppinggal kapcsolatosak.
- PPC Pro Facebook csoport: A ~2.600 tagot számláló csoportban naponta találkozhatunk hasznosabbnál hasznosabb szakmai bejegyzésekkel, többek között Shopping témában is! Ha esetleg valami nem világos számodra a Google Shoppingal kapcsolatosan, akkor kérdéseidet is bátran felteheted itt.
A Google Shopping hirdetések kiváló lehetőséget adnak arra, hogy a megszokott szöveges Google hirdetések felett vizuális formában a felhasználók elé tárhasd portékádat. Ha a fent említett alapvető szabályokat követed, akkor nem csak szimplán jelen lesznek termékeid a Google Shopping hirdetések között, hanem hatékonyan lesznek jelen.
Aki ezzel a cikkel és munkatársaival közösen igyekszik a hazai és nemzetközi partnereik online marketingjét minél eredményesebbl tenni: Bodó Bence, Markestic.