Ha már minden működik a marketingben, mit fejleszthetek?

Szerencsés vállalkozások mindennapjai során eljöhet az a pillanat, amikor úgy érzed, hogy minden összeállt és működik. Mennek a hirdetések, pörögnek az elérések, jönnek a weboldal látogatók és az ajánlatkérések. Ilyenkor könnyű lehet hátradőlni, de az a rossz hírem, hogy a digitális világban sosem érhető el a “kész” állapot. A marketing egyik legnagyobb illúziója ugyanis az, hogyha valami működik, akkor azzal már nincs dolgunk. Pedig a piac, a technológia és a közönség elvárásai gyorsabban változnak, mint valaha.

{{ formattedDate }}5 perc olvasási idő

Szóval mit tehet egy vállalkozó, aki már nem nulláról indul, de nem is szeretne beragadni a megszokásokba? Összeszedtem neked azt az 5 fejlesztési irányt, amivel új szintre emelheted a működő marketingedet, természetesen anélkül, hogy mindent újra kéne építened.

AIO: az új SEO!

Egyre több helyről hallani: „a SEO halott, itt az AIO”. Pedig ennél nagyobbat tévedni nehezen lehetne, a SEO egyáltalán nem halt meg, csak éppen átalakulásban van. A mesterséges intelligencia megjelenésével új korszak kezdődött: az AIO, azaz Artificial Intelligence Optimization. Ez azt jelenti, hogy ma már nem csak a keresőrobotokat, hanem az AI-alapú rendszerekre is optimalizálnunk kell az oldalainkat. Ha eddig az volt a célod, hogy a Google találati listáján minél előrébb kerülj, akkor most új cél elé nézhetsz, hogy a ChatGPT, Gemini vagy Copilot is rád hivatkozzon!

Ehhez, amire érdemes lesz odafigyelned és dolgoznod a tartalmaidon:

  1. Kérdés-válasz formátumban írni a tartalmakat az oldalon és a blogban is (mert az AI így érti a legjobban).
  2. Olyan kifejezéseket beépíteni a szövegekbe, amik természetes kereséseket/ kérdéseket tükröznek („hogyan…?”, „melyik a legjobb…?”).
  3. Tipp: a weboldaladba mindenképpen építsd be a Gyakran Ismételt kérdések szekciót, ha ezt eddig nem tetted meg!

Ezekkel az apró módosításokkal és a korábban is használt SEO eszközökkel a Google mellett majd a generatív modellek is jobban megtalálnak.

Videó, videó, videó

2025-ben már senki nem “menekülhet” a videós tartalomgyártás elől. A közösségi felületek algoritmusai mind a mozgóképet részesítik előnyben. Ez továbbra sem jelenti azt, hogy csak profi csapattal, stúdióval és kamerával lehetne belevágni a mozgókép gyártásba. Sőt. Ma már egy jó mobil, Canva, CapCut vagy Descript is elég ahhoz, hogy autentikus, mégis esztétikus videókat készíts.

Egyszerű tippek az induláshoz:

  1. Készíts egy 30-60 másodperces „behind the scenes” videót arról, hogyan és főleg miért dolgozol.
  2. Válaszolj egy gyakori ügyfélkérdésre vagy visszajelzésre.
  3. Ha van blogod vagy cikked, akkor csinálj belőle - AI segítségével - mini-videós összefoglalót vagy kivonatot.

Partner marketing, mert együtt erősebbek vagyunk

A marketing ma már nem (csak) arról szól, hogy ki tud hangosabban kommunikálni, hanem arról is, ki tud jobban kapcsolódni. Az egyik leghatékonyabb fejlesztési irány, ha keresel olyan partnereket, akikkel össze tudod kapcsolni a közönségedet. Ez lehet egy közös kampány, nyereményjáték, közös online esemény, vendégposzt vagy podcast-megjelenés.

A partnership marketing nemcsak költséghatékony, hanem hitelességet is ad. Egy-egy jól megválasztott partnerrel új célcsoportokat érsz el, és a márkád is frissebbnek hat.  Kezdésnek elég lehet egy kis lépés is: közös poszt vagy valamilyen tartalom megosztás (hírlevél) formában.

Automatizálás és AI-asszisztencia

Ha minden működik, itt az ideje, hogy folyamatokat és ezzel rendszereket építs. A legnagyobb növekedési potenciál mindenkinél ott rejlik ahol időt tud nyerni. Márpedig az AI eszközök és az automatizáció segítségével ezt tudod te is megtenni.

Kezd azzal, hogy megnézed, milyen terület a legenergia igényesebb. Ahol biztosan találsz megbízható rendszereket:

  1. Hírlevélküldés (pl. MailChimp vagy MailerLite),
  2. Social media posztolás (pl. Later),
  3. Tartalomgyártás segítése (pl. ChatGPT és Canva Magic Studio).

Ha hetente csak pár órát megspórolsz ezekkel a trükkökkel, az éves szinten már több mint 100 óra. Márpedig ki ne tudna mit kezdeni ennyi plusz idővel…

Mini marketing-audit, a folyamatos karbantartásra

Ahogy egy autót is elvisszük éves szinten szervizbe, úgy a marketinget is érdemes évente „átvizsgáltatni”. Ez nem feltétlenül egy hatalmas feladat és mégcsak nem is kerül milliókba. A fix területeken végig haladva akár magadnak is ellenőrizheted, hogy mindenhol rendben mennek-e a folyamatok.

A területenkénti ellenőrzéshez:

  1. Weboldal: gyors, mobilbarát, és a tartalmak frissek? Használj Google Page Speed Insightot hozzá!
  2. Analitika: hogyan változtak a fő mérőszámok (forgalom és forgalmi források, konverzió)?
  3. Social media: egységes a vizuális arculat? Relevánsak a posztok, tehát van elég elköteleződés (engegement)? Nézd meg a konkurenciád aktivitását a RivalIQ segítségével!
  4. Hirdetések: melyik csatorna hozta a legtöbb konverziót? Mennyibe kerül ez neked?
  5. E-mail marketing: nőtt a megnyitási arányod? Relevánsak a listáid? Esetleg itt az ideje egy profilozásnak?

Ha ezekre folyamatosan és szisztematikusan ránézel, akkor mindig ki fog esni, ha valamit érdemes fejleszteni. A digitális marketing tevékenység akkor marad élő, és úgy tud segíteni a növekedésben, ha te is kíváncsi maradsz. Fontos időről időre feltenni a kérdés: mi működhetne jobban?

Összegzésképpen levenném a nyomást a vállatokról. Nem kell most azonnal mindent megvalósítanod a fenti tippek közül sem! Elég, ha pár havonta egy-egy területet fejlesztesz: egy videó, egy új partnerkapcsolat vagy egy AI-folyamat szépen tudja támogatni az eddigi működést!

Tovább olvasnád?
Regisztrálj!

  • Lépj kapcsolatba más vállalkozókkal, üzleteljetek
  • Töltsd le D terveinket, és digitalizáld a vállalkozásodat
  • Fogyaszd exkluzív tartalmainkat
  • Értesülj első kézből az aktuális kkv-kat értintő témákról hírlevelünkből

szerző:Szabó Edit

Ezek is érdekelhetnek

További tartalmak