Az elégedett dolgozó a legjobb reklám

Vállalkozásod legfőbb értékét a munkatársaid képezik. Egy lelkes, motivált kolléga egyben az egyik leghatékonyabb cégér, segítünk, hogy mire figyelj, hogy kollégáid jól érezzék magukat!

{{ formattedDate }}3 perc olvasási idő

Rengeteg érték lehet egy vállalkozásban. Modern gépek, komoly árukészlet, kreatív vezetők, jó ügyfelek. Az egyik legfontosabb azonban a lelkes, elkötelezett dolgozó. Manapság egyre többen tudják, hogy a jó és hosszútávon elkötelezett munkatárs igen értékes „vagyoneleme” a cégnek. Ha valaki minden reggel örömmel megy a munkába, lelkesen oldja meg a problémákat , az ügyfélért dolgozik, hátán viszi a céget, az felbecsülhetetlen érték. Egy-egy kiválóan teljesítő kolléga az elégedett kuncsaftok által sok új ügyfelet is hozhat, ennél hatékonyabb reklám pedig kevés van.

Megvan a módszere annak, hogyan legyen egy dolgozó hosszútávon elkötelezett, a recept nem is túl bonyolult. Elég néhány fontos feltételt kell teljesíteni – összegzi a témát Mezőffy Bálint fejlesztő tréner, üzleti coach . A szakember szerint az mára teljesen világos, hogy a pénz igenis komoly motivációs erő, de csak egy bizonyos szintig. Ha valaki korrektnek tartja a fizetését, a további béremelések egyre kevesebbet jelentenek már. Ha szomjasak vagyunk, egy pohár víz kincset ér, de ha már ittunk hármat, a negyedik nem boldogít.

A pénzen túl

Sok ember számol be arról, hogy hiába kapnak megfelelő fizetést, a munkájuk, vagy a munkahelyük nem nyújt számukra szakmailag olyan kihívást vagy jövőképet, amelyért érdemes hosszútávon jól teljesíteni. Természetesen ennek az ellenkezője is könnyen probléma lehet, amikor a dolgozók többsége minimálbérre van bejelentve, vagy a versenytársakhoz képest alacsonyabbak a fizetések, miközben elvárják a túlórákat és a különleges esetek azonnal megoldását. A lényeg: a korrekt pénzt meg kell adni, de az elkötelezett kollégához más is kell.

Az elkötelezettség olyan érzés, amelyet leépítenek a mindennapi működés viharai, ha nem kezeljük őket időben és megfelelően. Ezért fontos, hogy odafigyeljünk a kollégák apró reakcióira, idejében kezeljük a konfliktusokat és rendszeresen beszéljük meg a felmerült problémákat. A kisebbeken érdemes még melegében segíteni, a nagyobbakra pedig hosszú távú megoldást kell keresni.

Tanulható lelkesedés

Bármilyen pozícióról is legyen szó, a munkához való hozzáállások között ég és föld lehet a különbség. A munkatársaink a cégünk arcai, akik megfoghatnak és el is üldözhetnek ügyfeleket, vásárlókat, ezért érdemes rájuk figyelni! Egy hentes odavághatja a húst a vásárló elé, de meg is kérdezheti, hogy mit főz belőle a kedves vevő és ha pörkölt a válasz, akár fel is kockázhatja a portékát. Nem kell magyarázni a különbséget.

Egy szerelő a dolga végeztével csomagolhat és tovább állhat, vagy a számla írása közben adhat pár hasznos tanácsot a megrendelőnek . Nem vagyunk egyformák: vannak, akiknél az efféle fogások maguktól értetődők, másoknak pedig taníthatók. Kutatások bizonyítják, hogy a dolgozók értékelik, ha tanulhatnak, és meg is hálálják a befektetést – közvetve így bővítve elégedett ügyfeleink számát.

Mit keresek én itt? Mindenki máskor bizonytalanodik el, ki a húszas, ki a negyvenes évei közepén ér el oda, hogy a munkahelyén felteszi magának ezt a kérdést. Ha ilyenkor elkomorul a kolléga arca, akkor baj van, amin egy kis pluszfizuval nem tudunk már segíteni. Három tényezőre van szükség ahhoz, hogy a munkatárs tartósan lelkes és elkötelezett maradjon.

Fejlődés, küldetés, kontroll

A HR szakemberek szerint, ha a fizetés mellett ezeket is biztosítjuk az alkalmazottaknak, jobb lesz a munka hatékonysága és a dolgozó kisugárzása. Bármilyen vállalkozást is vigyen valaki, nem spórolhatja meg, hogy az embereivel foglalkozzon. Nyomon kell követnie, hogy az adott személy jó helyen van-e, azt a munkát végzi-e, amihez ért és amit szeret, vagy esetleg változtatni vagy beszélgetni szükséges.

A kis vállalkozások kis családként is működnek. Ha valakinek nincs energiája az embereire, akkor a legközvetlenebb beosztottakra kell rábízni az efféle törődést.

Tudd meg, hogyan tedd elkötelezetté a dolgozóidat kapcsolódó cikkünkből!