Hogyan legyen vonzó munkahely a céged?
Egy vállalkozás sikerét alapjaiban határozza meg, hogy képes-e magához vonzani és megtartani a legtehetségesebb, legszorgalmasabb, legambiciózusabb munkavállalókat. A feladat nem könnyű, hiszen a verseny nagy, a megoldást pedig számtalan technika segíti.

Korántsem mindegy, hogy a cégünk egy a sok szereplő közül, vagy az egyik legismertebb, olyan vállalkozás, ahová a fiatalok vágynak, a tapasztaltabbak pedig szívesen átigazolnának a konkurenciától.
Az alkalmazottak jelentik a biztosítékát a jövőbeli jó teljesítménynek, a forgalomnövekedésnek.
Összegyűjtöttük a legfontosabb tényezőket, amelyekkel vonzó munkahellyé teheted a cégedet.
Fontosak a béren kívüli juttatások
Tetszik, nem tetszik: legalább a kategóriánkban működő topcégek által kínált fizetést és a munkavégzéshez szükséges alapvető eszközöket – tevékenységtől függően mobiltelefont, céges autót, ruhapénzt – kell kínálnunk munkatársainknak, ha a legjobbak közé akarunk kerülni. Mindez azonban csak szükséges, de nem elégséges feltétele a legjobbak elcsábításának.
A béren kívüli juttatásokat (cafeteria), a cég által finanszírozott tanfolyamokat, továbbképzéseket, konferenciákat nagyra értékelik a munkatársak. Akárcsak a kiszámítható bónuszrendszer működtetését.
A cafeteria meghatározásakor érdemes előzetesen kikérni a kollégák véleményét, és annak alapján dönteni a juttatások formájáról, hiszen egyéni élethelyzettől függ, kinek mire van a legnagyobb szüksége: támogatásra az albérlet finanszírozásához, nyugdíj-előtakarékossághoz vagy éppen Szép-kártyára.
Értékelik a rugalmasságot
Egyre többen igénylik a kötetlen munkavégzés lehetőségét, ami megkönnyíti a munka és a magánélet összehangolását. Főként a fiatal generáció tagjai számára kulcsfontosságú ez a fajta fizikai és időbeli szabadság – ha céged profilja engedi, teremtsd meg ennek lehetőségét! A legfontosabb tényező a munkahelyek vonzóvá tételében a rugalmas munkavégzés lett. A kollégák személye a második helyre, az alapfizetés pedig a harmadik helyre szorult a magyar fiatalok körében.
Fontosak az apró figyelmességek is
Fillérekbe kerülő figyelmességekkel is sokat dobhatsz a céged komfortfokozatán. Ilyen például az ingyenkávé, a szódavíz biztosítása, a név- és nőnapi vagy a karácsonyi ajándék.
Extrém példa ugyan, de akad olyan munkáltató, aki hetente egyszer műkörmöst hív a céghez, hogy megkönnyítse azoknak a hölgyeknek a dolgát, akik egyébként ezt csak bajosan tudnák beiktatni a napirendjükbe a munka és a kötelező családi teendők mellett.
Sokat számít az iroda, a munkahely berendezése
Szerezz be jó minőségű, ergonomikus berendezési tárgyakat! Az íróasztalok és a munkaeszközök mérete, elhelyezése, a munkaállomások közötti megfelelő távolság a biztonsági előírások betartásán túl is nagyon fontos.
Ha engeded, hogy a kollégák igényeiknek megfelelően rendezzék be közvetlen környezetüket – például cserepes növényekkel, családi fényképekkel és más személyes tárgyakkal –, nagyobb örömmel töltik majd bent napjuk nagy részét.
Beszélj velük arról, hogy mit szeretnének másképpen, és a lehetőségekhez mérten támogasd ennek megvalósítását!
A közösségi terek legyenek színesek és derűsek!
Olyan irodát válassz, amelyben sok a természetes fény. Ne spórolj a színekkel, formákkal – különösen a közösségi terekben (konyha, kávézó, tárgyaló)! Itt is célravezető a személyes terekre vonatkozó tanács: kérd ki kollégáid véleményét, mielőtt bármit megváltoztatsz.
Ha van rá módod, vedd igénybe irodaberendezésben jártas szakember segítségét is.
Jegyezd meg: Az elmúlt tíz év alatt átlagosan két évvel nőtt a munkában töltött idő, így a nők életük során átlagosan 32 évet és 8 hónapot, a férfiak pedig csaknem 39 évet töltöttek munkában – ezek az unió statisztikai hivatalának adatai. A legtöbben életünk nagyobbik részét az íróasztal, a laptop mögött egy irodában, műhelyben vagy üzlethelyiségben töltjük. Egyáltalán nem mindegy, hogy milyen körülmények között!