Kezdd az évet a marketinged felfrissítésével

Az év végén, vagy az év elején a cégek többsége mérleget von. Ám nem csupán a bevételek és a kiadások oldaláról, de a marketing tekintetében is. Szakértőket kérdeztünk arról, hogy mire érdemes odafigyelni és mi vár ránk 2025-ben, mi alapján gondoljuk újra, frissítsük fel a marketingünket.⁣ Bár sokan úgy gondolják, a marketing jövője egyértelműen a mesterséges intelligenciáról szól, a szakemberek állítják, hogy szükséges a valódi kapcsolat a vásárlókkal ahhoz, hogy igazi love-brandet tudjunk építeni.

{{ formattedDate }}5 perc olvasási idő

Ezek az igazi túlélők

Dr. Szabó Orsolya marketingszakértő, a Zsolya Communication vezetője az interjú elején leszögezi; akkor tudunk igazán jól értékelni, ha az év elején megfogalmaztuk a célkitűzéseinket és van mihez viszonyítanunk.
„Ha ezt 2024 elején elmulasztottuk, fontos, hogy 2025-ben megtegyük – javasolja Dr. Szabó Orsolya. „Maga a cég vezetése kell, hogy meghatározza, számára mi jelent sikert a marketing területén; követőbázist szeretnének növelni, az elköteleződést erősíteni vagy több bevételre van szükség? A kommunikációs céloknak minden esetben az üzleti célokra kell épülniük.”
A szakember azt is kiemeli, hogy a tervezéskor mindenképpen vegyük figyelembe a cég korát, helyzetét. Nem mindegy ugyanis, hogy egy érett vállalkozásról beszélünk, vagy csupán néhány hónapja léptünk ki a piacra.
„Egy fiatal cég esetében a ⁣brandépítés⁣ az elsődleges és csak ezután következhet az eladás. Ám azt is be kell látni, hogy nem lehet évekig csupán brandet építeni.”
Ahhoz, hogy megismerjék a vállalkozásunkat, még mindig nagyon fontos az online tér. Az aktív és minőségi közösségi média jelenlét, illetve egy jól működő weboldal sokat lendíthet a vállalkozásunkon.
„Ugyanakkor, az e-maileket és a hírleveleket igazi túlélőként emlegetik a szakemberek, ugyanis – míg a social média elérések egyre kiszámíthatatlanabbak - egy jól megírt hírlevelet még mindig nagy százalékban nyitnak meg a címzettek. Azt pedig ne felejtsük el, hogy az adatbázis óriási érték. A közösségi oldalon feliratkozók akár egy fiókelkobzás kapcsán elveszhetnek, de az e-mail listánkban szereplők a mi birtokunkban vannak.”
Orsolya szerint a jövőben egyértelműen nem megkerülhető a mesterséges intelligencia a marketingkampányokban sem, ám semmiképpen nem ellenségként, hanem segítségként érdemes rá tekintenünk.”
„A cégek rengeteg időt és pénzt spórolhatnak az AI használatával, és már most azt javaslom, hogy három-négy alapprogramot mindenképpen tanuljanak meg használni. Minél több formában, minél több csatornán tudjuk az érdeklődőt megérinteni, annál nagyobb az esélye, hogy hűséges vásárló válik belőle. A másik nagy vonulat, amit megfigyeltünk, hogy már nem a tartalom a király („content is king”), sokkal inkább a közösségen van a fókusz. Az, aki igazi love-brandet akar építeni, erre is nagy hangsúlyt kell, hogy fektessen. A kulcs pedig ebben az esetben nem a mesterséges intelligencia, hanem éppen a valódi kapcsolat.”

„A tervek azért kellenek, hogy legyen mitől eltérni”

Gyimesi László, a Mystic Nails Hungary Kft. tulajdonosa és vezetője úgy gondolja, leginkább a gyakorlat segít abban, hogy a megfelelő következtetéseket vonjuk le az elmúlt év marketingstratégiájának sikereivel és esetleges zökkenőivel kapcsolatban.
„A mi cégünknél az év elején megfogalmazott célkitűzések mindig beleillenek egy hosszabb távú tervbe – magyarázza Gyimesi László. „Ugyanakkor, azt szoktam mondani, hogy a tervek valójában arra valók, hogy egy hirtelen változás, kihívás miatt legyen mitől eltérni. Erre tökéletes példa volt, amikor a Temu bejött Magyarországra. Ki kellett találnunk, hogy mik azok a pontok, ahol – a termék minőségen túl – jobbak tudunk lenni náluk, és egy ilyen tényező volt például az ingyenes utánvételes vásárlás lehetősége, melyet ezután „kirakatba helyeztünk” a webshopon. Ez is mutatja, hogy ismerni kell a vásárlót: a műkörmösök jellemzően készpénzben kapják a szolgáltatás díját, emiatt számukra így könnyebb a megrendelt termékekért fizetni.”
Gyimesi László fontosnak tartotta azt is kiemelni, hogy akik webshopot üzemeltetnek, gyakran monitorozzák az oldalt látogatók szokásait, hiszen ez nagy segítség marketing szempontból is. Nem mindegy ugyanis, hogy mikorra időzítünk egy kampányt, vagy, hogy milyen akciókkal tudjuk az új vásárlók költéseit növelni, illetve a hűséget jutalmazni.

Tovább olvasnád?
Regisztrálj!

  • Lépj kapcsolatba más vállalkozókkal, üzleteljetek
  • Töltsd le D terveinket, és digitalizáld a vállalkozásodat
  • Fogyaszd exkluzív tartalmainkat
  • Értesülj első kézből az aktuális kkv-kat értintő témákról hírlevelünkből
Regisztrálok/Bejelentkezem

szerző:Ványik Dóra

Ezek is érdekelhetnek

További tartalmak