Kezedben az üzlet – minden pillanatban
A modern vállalatnak – egy kisvállalatnak is – az adat az üzemanyaga. Megalapozott döntéseket csak megbízható, pontos adatok ismeretében lehet hozni. Mivel pedig a döntésekkel sok esetben nem lehet várni, a legfontosabb üzleti adatoknak is mindenhova követniük kell téged – akár még a nyaralásra is.

Manapság talán már nem is igazán az a probléma, hogy nincs elég adatod a vállalatod működésének különféle aspektusairól, hanem inkább az, hogy belefulladsz ezekbe az adatokba. Az adat ugyanis nem önmagában értékes, hanem a benne rejlő információtól lesz az. Márpedig ezeket az információkat nem is mindig könnyű kinyerni az adattengerből. A nyers adatokat értelmezni, kontextusba helyezni, elemezni kell, összevetni már forrásokból származó adatokból, hogy a végén olyan tudás birtokába juss, ami alapján már érdemi döntéseket hozhatsz. Minél gyorsabban, minél egyszerűbben megy ez a folyamat, annál több időd marad a döntések alapos végiggondolására.
Emiatt az adatelemző (business intelligence, BI), valamint az adatösszesítő és -megjelenítő (dashboard) alkalmazásoknak a kisvállalkozások eszköztárában is helye van. Szerencsére a technológiai fejlődés lehetővé tette, hogy a nem is olyan régen még a nagyvállalatok drága és nagy szaktudást igénylő játékszerének számító eszközök már mindenki számára elérhetővé váltak. Többségük a felhőből is elérhető, sokuk ingyenes is, a használatukhoz pedig nem kell informatikai szakértőnek lenni.
Az alábbiakban bemutatunk 3 alkalmazást, amelyek segítségével bárhol, bármikor könnyedén áttekintheted üzleted minden aspektusának pillanatnyi állását.
9 Spokes
A 9 Spokes-szal két legyet üthetsz egy csapásra: nem csupán egy kiváló dashboard alkalmazáshoz jutsz, hanem egyúttal számtalan további üzleti szoftvert is felfedezhetsz. Alapelve rendkívül egyszerű: lehetőséget ad a különféle üzleti alkalmazásaid csatlakoztatására, hogy mindegyiket egyetlen, közös felületen követhesd.
A szóba jöhető eszközök, alkalmazások száma ha nem is végtelen, de rendkívül nagy. Kilenc kategóriába rendezheted őket (innen jön a szoftver neve is): pénzügyek, ügyfelek, termékek, munkatársak, marketing, értékesítés, termelékenység, információk, specialitások. A kategóriákon belül olyan üzleti adatokat figyelhetsz, amilyeneket csak akarsz: a dolgozókat és beosztásaikat; a könyvelést, cash-flow-t, egyéb pénzügyeket; a weboldal analitikáját; a közösségi média felületeid statisztikáit, mérőszámait; az eladások és a profit áttekintését; a termék- és készletnyilvántartásokat. Az adatokat, grafikonokat természetesen úgy rendezed el a képernyőn, ahogy számodra a legkényelmesebb, leghasznosabb, legáttekinthetőbb.
Ami egyedülállóvá teszi a 9 Spokes-t, az a mögötte álló ökoszisztéma. Nem csupán meglévő eszközeinket, alkalmazásainkat kapcsolhatjuk össze a dashboarddal, hanem a 9 Spokes-on keresztül újabb alkalmazásokat fedezhetünk fel és vásárolhatunk meg. (Ebben áll a 9 Spokes üzleti modellje is: a szoftver ingyenes, de jutalékot kap minden, rajta keresztül megvásárolt alkalmazásból.) Az így elérhető appok között ott vannak a legnépszerűbb eszközök (mint a Shopify, MailChimp, Office 365) és számos további ismert és kevésbé ismert alkalmazás, amelyek között mindenki megtalálhatja a számára legjobbakat.

Cyfe
Ezzel az alkalmazással is gyakorlatilag bármit nyomon követhetsz az üzletedben. Egy pillantással áttekintheted, hogy az elmúlt időszakban hányan töltötték le az appodat, kiknek a neve pörög a közösségi média felületeiden, hogyan teljesítenek az ügyfeleid, milyen forgalmat generál a weboldalad, és így tovább.
Különösen kiemelkedően teljesít a Cyfe az üzleti intelligencia, az adatelemzések terén. Előre elkészített sablonok segítik az adatok megjelenítését és értelmezését, a főbb mutatószámok nyomon követését. A sablonok persze bármikor módosíthatóak, hogy üzleti céljaidhoz igazíthasd őket. Több mint száz üzleti alkalmazáshoz és szolgáltatáshoz van előre elkészített integráció, amelyekhez 250-nél is több mérőszám érhető el. A Zapier-ral való integráció révén további mintegy 1500 üzleti alkalmazás kapcsolható a Cyfe-hoz.

A Cyfe arra is alkalmas, hogy ügynökségként, szolgáltatóként mérd ügyfeleid webes és social media tevékenységét, majd az ezt bemutató grafikonokat, dashboardokat megoszd velük.

Az eszköz akár ingyen is elérhető; ez esetben egyetlen felhasználó két dashboardot hozhat létre, de az adatok csak 30 napra visszamenőleg nézhetők meg. A legnépszerűbbnek számító Pro csomag havi 50 dollárért 5 felhasználónak 10 dashboardot biztosít.
Geckoboard
Ez az eszköz akkor lesz igazán hasznos, ha a szervezeten belül különféle adatmegjelenítési igények merülnek fel. A Geckoboarddal könnyedén készíthetsz egy dashboardot a nagyfőnök számára, ami az eladásokra és a bevételnövekedésre koncentrál; egy másikat a sales csapatnak, ahol a forgalmon kívül a konverziós rátákat és az egyes értékesítők tevékenységének összefoglaló adatait jeleníted meg. Mindenki abból a rendszerből és olyan elrendezésben kaphatja meg az adatokat, amelyek számára fontosak, hogy minél kevesebbet kelljen az értelmezéssel bíbelődni.
A Geckoboard integrációs képességei talán nem érnek fel az előbb említett két eszközével, de a legtöbb igénynek így is megfelel. Több mint 60 alkalmazásból és eszközből nyerhet ki adatokat, beleértve a közösségi hálózatokat, a Salesforce-t, a Mailchimpet és természetesen a Google Analyticset.
Ennek is létezik ingyenes verziója, meglehetősen korlátozott funkcionalitással, havi 127 dollárért már korlátlan számú felhasználó és 5 dashboard jár.

Mondd el véleményedet a cikkről, hogy minél jobb tartalmat tudjunk írni számodra!