Követői az általa bemutatott termékeknek köszönhetően egyre tudatosabbak a bőrápolás napi rutinjával kapcsolatban: Íme a Liluland sztorija!
Elsőként közös weboldalt épített Máté Krisztával együtt, majd ezzel párhuzamosan elindította Youtube csatornáját is, a kettő fúziójából pedig már 4 éve sikeres webshopot üzemeltet Lilu, aki a szépségápolás iparágán belül a tudatos bőrápolásra teszi a fókuszt a mindennapok során. Ezzel pedig tökéletesen eléri célját: követők tízezrei tájékozódnak szemléltető és bemutató videóinak segítségével, hogy megtalálják a számukra legmegfelelőbb bőrápolási termékeket.

Jól ismerte a trendeket, épített hát rá egy webshopot
Lilu a kezdetekben „csupán” csak egy weboldalt, és egy hozzá tartozó Youtube-csatornát működtetett közösen Máté Krisztával, ám hamar rájöttek, hogy a vállalkozást tuningolva érdemes lenne a termékek értékesítésére helyezni a fókuszt, hogy a sok hasznos tartalom termék formájában is eljusson az érdeklődők irányába. Éppen ezért 2020-ban létrehozta a Liluland Shopot, mely már egy meglévő közösségre épült. A Youtube-csatornán ugyanis olyan közösségre tettek szert, akiket összekötött a bőrápolás fontosságának tudata és szeretete. És hogy hogyan jött maga a bőrápolás téma a vállalkozás alapjaként? Erről Liluval beszélgettünk, aki elmondta, már jónéhány éve foglalkoztatja a bőr és annak ápolása, illetve az ehhez kapcsolódó szépségtrendek, amihez a legjobb platform egy saját webshop elkészítése és üzemeltetése. „ Korábban is sok szakemberrel és bőrgyógyásszal csináltam már interjút a bőrápolás témájában, illetve nagyon közel érzem magamhoz ezt az iparágat, melynek egyébként a termékeit és márkáit is többnyire ismerem. Folyamatosan figyeltem a szakmát, úgy gondoltam, miért ne vihetném ezt úgy tovább, hogy közben egy meglévő összetartó közösségre építek.” – kezdi mesélni Lilu, hogyan épített egy már meglévő közösségre egy szuper webshopot . Eleinte csak a barátnői és az ismerősei kértek bőrápolással kapcsolatos tanácsokat Lilutól, ám mára vállalkozása addig fejlődött és nőtt, hogy webshopján több, mint 800 terméket kínál.
A saját szakmánkban a folyamatos ismeretszerzés alapvető
Lilu úgy gondolja, fontos, hogy folyamatosan fejlessze magát. A bőrápolási tanácsadó hosszú évek óta jár nemzetközi vásárokra és kiállításokra, hogy a legfrissebb és legátfogóbb ismeretekre tegyen szert az egyes termékeket illetően. Ezen kívül külföldi influencerekkel és skinfluencerekkel (olyan influencer, aki a tudatos bőrápolásban tevékenykedik és tartalmakat oszt meg) is kapcsolatban van, de magyar szakemberek véleményére is épít. Podcasteket hallgat bőrápolási témákban, és elmondása szerint érdemes mindig külföldi forrásokból is tájékozódni. „Olyan gyorsan fejlődik a világ, változnak a trendek és újulnak a szektorok pl. esetünkben a csomagolás, a formulák és a hatóanyagok kérdésköre, hogy kulcsfontosságú lépést tartani a világgal.” – mondja Lilu, akinek napi több órája megy el azzal, hogy folyamatosan kutatja az aktuális trendeket és figyeli a Nyugat és Kelet-európai bőrápolási piac változásait, melyeket a saját Youtube csatornáján is megoszt a témában követőivel, segítve őket az arcápolási és bőrápolási rutin tekintetében. „Nálunk az edukáció nagyon fontos, köszönhetően a sok terméknek is. Vannak olyan dolgok, amiket be se engedek a webshopba, mert például hatóanyagukat vagy összetételüket tekintve nem állnák meg a helyüket. Akkora a kínálat a szakmában, hogy fontos, hogy tegyek mögé egy jó edukációt, mert ebben a témában könnyen el lehet veszni.” – mondja.
A tudatos bőrápolás elengedhetetlen, a vásárlói visszajelzésekkel együtt
Lilu úgy véli, ahhoz, hogy hiteles információkat osszon meg a közösségével a csatornáin, olyan termékekre van szükség, melyek szintúgy hitelesek és abszolút ellenőrzöttek. Először kinézi a márkát, mely szerinte illeszkedik a webshopba, majd le is teszteli a termékeket –a vásárlók érdekében. Ha valamilyen érdekes terméket talál, alapos piackutatást követően felveszi a kapcsolatot az illetékes gyártóval, akitől megkapja az összetevők listáját. Ezután alaposan leellenőrzi, milyen is a termék. Úgy gondolja, vállalkozóként is elengedhetetlen, hogy hitelesen képviseltessük magunkat a piacon. Ehhez pedig alapvető fontosságú a piackutatás és a trendek folyamatos monitorozása. Lilunak két saját márkája is van; a Body+ Me és a Shaveology, mindkettőt a tudatos bőrápoláshoz illesztette. Nagyon fontosnak tartja, hogy mindig építeni kell a vevői visszajelzésekre és visszacsatolásokra, hiszen így lehet megtartani a vásárlókat, illetve megtudni, mikre vágynak, milyen termékekre vagy szolgáltatásokra lenne igazán szükségük. A Lilulanddel folyamatosan kommunikálnak az Instagramon, hiszen célzott nagy közönségük, akiket a bőrápolás érdekel mindig hasznos visszajelzéseket adnak. A Shaveology is pont így született. Lilu megkérdezte a közösséget, és nagyon sokan egyértelműen a borotválkozás következtében kialakult bőrproblémákra tették le a voksukat, így a szépségtanácsadó elkezdett azon gondolkozni, mi lehet az a termékcsalád, amivel tudna segíteni a követőkön. „Az derült ki, ami manapság egyébként is egyre inkább felértékelődik, hogy olyan terméket állítsunk elő, ami abszolút bőrbarát, illat- és színezékmentes, és gyulladáscsökkentő hatóanyagokat tartalmaz. Így alkottuk meg a márkát a borotválkozás témájában, melyet illetően a fejlesztőkkel folyamatosan kapcsolatban vagyunk.” – mondja Lilu.
„Nincsen vállalkozás, mely nem küzd éppen valamivel”
Lilu szerint manapság nem létezik olyan vállalkozás, amely nem küzdene valamilyen kisebb-nagyobb problémával. Náluk például nagy probléma, hogy egyre több a hamisítvány, és gyakran olyan weboldalakról elérhetőek a csakis kizárólag általuk forgalmazott termékek, melyeknél az embernek eszébe sem jutna megkérdőjelezni a valódiságot. Pedig így van, Lilu elmondta, hogy sok helyen pl. közösségi média oldalakon látják a hamisítványokat, így egyes termékekkel kapcsolatban konkurenciának is számíthatnak a csaló forgalmazók. Liluék számára social media tekintetében a Youtube és az Instagram igazi kincs, ám elmondása szerint a TikTokra is jobban építeniük kellene, viszont ezen a téren nagy hiányosságaik vannak még. A TikTok részükről még nincs igazán felkarolva, az egész még gyerekcipőben jár. Ezért jövőbeli terve, hogy itt is igazi közösséget építsen hiteles és jó tartalmak által. A Facebook nem igazán az ő csatornájuk, hiszen számukra a videós tartalmak a mérvadók. „Az Instagramunkat profik csinálják, mert a tartalomgyártás e fajtája külön szakértelmet igényel. A videóimat én és a testvérem csináljuk, és van, hogy otthon vesszük fel a tartalmakat, de előfordul, hogy speciális effekteket igényel a dolog, ezért stúdióba megyünk. A TikTokkal foglalkoznunk kell, mert a brandépítés terén ebben van a jövő.” – mondja Lilu, aki ugyanakkor azt is megemlítette, hogy a mesterséges intelligenciát egyelőre még nem használják a vállalkozásuk életében, de tervezik. A bőrápolás kényes téma, hiszen még a kereskedelmen belül is leginkább az egészség felé húz. Büszkék arra, hogy a Lilulanden minden termék oldal aprólékos, profi, és ezeket a szakértők által összerakott leírásokat még nem lehet az AI-ra bízni. Nem teremthetnek lehetőséget arra, hogy a mesterséges intelligencia akár egy apró hibát ejtsen a weboldalon, hiszen a bőr és annak kérdésköre nem játék. Ezért azt tanácsolja a vállalkozóknak, hogy csak olyan feladatokra és folyamatokra használjanak AI-t, melyek nincsenek konkrét kapcsolatban az emberi egészséggel.
Jövőbeli tervek
Liluék 7 fős csapatánál tervben van egy jövőbeli arculatújítás, és szeretné a webshopot még szebbé és vásárló barátabbá tenni. Úgy vélik, nem csupán az a fontos, hogy egy vásárló a fizikai vásárlás során szerezzen jó élményeket, hanem az is, hogy az online oldalon is különleges legyen ez a folyamat. Liluék 7 fős csapatánál tervben van egy jövőbeli arculatújítás, és szeretné a webshopot még szebbé és vásárló barátabbá tenni. Úgy vélik, nem csupán az a fontos, hogy egy vásárló a fizikai vásárlás során szerezzen jó élményeket, hanem az is, hogy az online oldalon is különleges legyen ez a folyamat. ügyfélélményt , és maximális megelégedettséget érjünk el. Emellett szeretnénk a fókuszt a jelenlegi 30-as és afeletti korosztályon kívül a 17-18+ra is áttenni, mert a felnövekvő Z generációnak is vannak igényei a bőrápolás tekintetében, ugyanis ennél a korcsoportnál a napi szépségápolási rutin és a tudatosság még inkább felértékelődik.” – zárja szavait Lilu.
Lilu hasznos tanácsai a webshopot üzemeltető vállalkozóknak:
- Mindig csak ellenőrzött és abszolút hiteles, egészségre jótékonyan ható termékeket forgalmazzunk a webshopunkon, melyeket előtte mi is ellenőrzünk.
- Az online térre és a vásárlói ügyfélélményre helyezzünk nagy hangsúlyt a fizikai vásárlás során nyújtott élmények mellett.
- Folyamatosan figyeljük a piacot és annak változásait, illetve az aktuális trendeket, mivel ezek nélkül lehetetlen lépést tartani a világgal.
- Kérdezzük meg olykor vásárlói közösségünket, kérjük ki a véleményüket, mert a visszacsatolások nagyon fontosak a vállalkozás életében
Cikkünk a Shoprenter együttműködésével valósult meg.
Tovább olvasnád?
Regisztrálj!
- Lépj kapcsolatba más vállalkozókkal, üzleteljetek
- Töltsd le D terveinket, és digitalizáld a vállalkozásodat
- Fogyaszd exkluzív tartalmainkat
- Értesülj első kézből az aktuális kkv-kat értintő témákról hírlevelünkből