Growth hacking módszerek
Hogyan lehet elkapni a felhasználót? Miként vegyük rá, hogy ne csak szörfözzön az oldalon, de vásároljon is? Erről szól a growth hacking – mutatunk néhány egyszerű módszert, hogyan csináld.

A világ népességének a fele, 3,6 milliárd ember használja már a világhálót – a magyar lakosság 80 százaléka hetente rendszeresen internetezik. Ha gyors növekedést akarsz, nincs más dolgod, mint az információs szupersztrádán megállítani a felhasználókat.
Ha nincs sok pénzed egy drága reklámkampányra, új módszerekkel kell próbálkoznod.
Az, hogy a growth hacking miről szól, ebben a cikkben magyarázzuk el – most következzenek a gyakorlati tanácsok.
A growth hackingben alapvetően három módszertípus létezik:
- optimalizálást célzó tevékenységek (belső GH-módszerek);
- kontentmarketing;
- viralitást célzó próbálkozások (külső módszerek).
Növekedj tudatosan!
Hogyan állítsd a növekedés útjára a cégedet – az üzleti tervezéstől a growth hackingen át az olyan apróságokon, mint gyakornokok alkalmazása mind-mind az üzleted növekedését segítik
Optimalizálás
Az optimalizálás a virális szakaszokat követi, amelyek gyorsan nagy felfutást eredményeznek – ám ezeket meg is kell tartani hosszabb távra. Ez egyrészt tesztelést jelent: meg kell találni a megfelelő közösségimédia-csatornákat, és a legjobban reagáló célcsoportok felfedezésén túl az oldal és a tartalom ügyfélszerző-ügyfélmegtartó hatását is elemezni kell.
Elvégre lehet, hogy szereztél egy csomó látogatót az oldaladra, ám ők még csak nézelődnek, vagyis aktivizálni kell őket. Iratkozzon fel a levelezőlistára, vásároljon valamit! Ekkor taggá válik. De ennél is tovább kell jutni: legyen felhasználóvá! Térjen vissza az oldalra, legyen hűséges!
A három fázis eléréséhez sok munka kell, de minőségi különbség van köztük: a látogató vakrandira megy, a tag kapcsolatban él, a felhasználó pedig megkérte a kezünket. Mérni kell és keresgélni, hátha rátalálsz a Szent Grálra. A keresőoptimalizálás, a Google Analytics használata itt elengedhetetlen.
Kontent
Fontos a kontentre, vagyis a tartalomra épülő marketing: ez nem automatizálható, viszont nagy potenciál van benne. A blogokra, Facebook-bejegyzésekre épülő marketingtartalom bevonja a célcsoportot, azokat kell megtalálni, akiket a termékkel megoldható probléma a legjobban éget. Ők aktívak a probléma körül, és ők mennek rá leginkább a friss tartalmakra. Így elvégzik a szolgálatot helyettünk: hírét viszik a termékünknek, cégünknek. Ezt viszont aktívan csinálni kell: kommentelni, bejegyzést írni, posztolni.
Külső módszerek
Virális növekedés: egy szikra, amellyel bevonzunk még egy, még száz, még ezer embert. „Plusz 16 gigabyte tárhely, ha hozol még egy felhasználót” – ez volt a Dropbox húzása attól a Sean Ellistől, aki a growth hacking fogalmát megalkotta. De online játékok is élnek hasonló eszközökkel, például amikor egy ponton csak akkor jutsz tovább, ha megosztod, terjeszted a játékot.
Néhány growth hacking eszköz
- Tartalom hack
Blogolni főleg a korai szakaszban jó, mert könnyebben terjed a tartalom, a hasznos tartalom növeli a hitelességet és vonzza a felhasználókat. Vendégblogolni is érdemes, mert ekkor egy már befutott oldalon ismertetheted meg magad és az oldalad. - Hosszabb tartalom hack
A hosszabb bejegyzéseket (2000 karakter) előrébb rangsorolja a Google, ez is növelheti a sikeredet, tehát legyenek kifejtős bejegyzéseid is. - Infografika hack
Ez vonzza a szemet, ötletesen, egyéni stílusban meg lehet csinálni. Szemléltess, mutasd meg, a látogatód könnyebben, gyorsabban megérti – örülni fog. - Új ablak hack
A linkelt tartalom esetében az oldal új ablakban nyíljon meg, ne navigáld el az oldaladról a látogatót! - Homepage hack
Állami oldalt rendszerint onnan ismerünk fel tévedhetetlenül, hogy rengeteg fölösleges információ van rajta. A te oldalad szorítkozzon a lényegre! Ha egy felhasználó odatéved, a rendelkezésére álló 5 másodperc elég legyen arra, hogy meggyőzd, jobb, ha ott is marad. - Gyorsaság hack
Egy gyorsabban betöltődő oldal mellett szívesebben maradnak a felhasználók. Az idő pénz, és ha gyors vagy, azt értékelni fogják a felhasználók. - Hírlevél hack
Alap, pedig sokan elfelejtik. Automatizálható, fontos eszköz, segít az ügyfelek megtartásában. És ne a cég nevét használd, hanem mondjuk az ügyvezetőét a küldő rubrikában – az személyesebb, könnyebben megjegyzik az emberek, még akkor is, ha az olvasó nem olvassa el a hírlevelet, csak törli (de azt kitartóan fogja, tapasztalatok szerint csak a legvégső esetben iratkozik le). - A/B teszt hack
Nem tudod, melyik szlogen a legjobb? Milyen elrendezés? Az A/B teszten az olvasók egyik fele az oldal egyik, a másik pedig a másik verzióját látja, te pedig látod, melyik működik jobban. A/B teszteket szoftverek segítségével alakíthatsz ki. - Directory hack
Regisztráld az oldalad a keresőkön, minél többön! A Google Cégem regisztrációval felkerülsz a Google Mapsre – máris láthatóbbá válsz. - Nincs visszaút hack
A regisztrációs oldalon ne lehessen visszatérni az előző vagy a főoldalra – nem elegáns lépés, de fogd fel szelíd terelgetésnek. - Facebook hack
Keresd a célközönséged! Ne csak vegyél, adj is: válaszolj kérdésekre, adj tanácsot. - YouTube hack
Megnézhetik a videódat, ha előtte végignézik a reklámodat.