Hol hirdess, kinek és mit?
Tiéd a legjobb kávé a kerületben? A pincéred még a legkeményebb lelkű vendégekkel is képes barátkozni? Szeretnéd, hogy még többen tudjanak rólad? A megoldás: hirdetések.

Célcsoport és márkaötlet
- Először is tisztába kell kerülni azzal, hogy kinek szánjuk a terméket, azaz ki a célcsoport. Egy hirdetéssel nem érdemes mindenkire lőni, át kell gondolni, hogy elsődlegesen kikre célzunk, mert őket kell elérnünk. Az elsődleges célcsoport, akik minden nap eszünkbe jutnak, mint lehetséges ügyfél, akikre gondoltunk, amikor a vállalkozásunkat beindítottuk.
- Ha már ők a lelki szemeid előtt járnak, pár szóval jellemezni kell őket. Körül kell írni, kik ők, mivel foglalkoznak, le kell tudni írni őket, honnan jönnek, mivel foglalkoznak, hogy élnek, mi érdekelheti őket, mit gondolhatnak rólad.
- S ha mindez megvan, kell egy márkaötlet, ami egy szóban, egy bővített mondatban leírja, hogy a te terméked, szolgáltatásod miben egyedi, miben jobb vagy más, mint a többi a piacon.
Láthatóság
Kulcskérdés. Egy jó hirdetés felkelti az érdeklődést, de vajon eljut a célcsoportodhoz? Legyél látható! Ezt többféleképpen el lehet érni, több lépcsőt is érdemes meglépni. Osztogathatunk akár termékmintákat a bolt előtt, de vannak ma már ennél hatékonyabb eszközök is.
És nem is kell hozzá sok pénz, mert az internet világában akár ingyen is növelhetjük a láthatóságunkat. A Google, a Facebook könnyen barátaid lesznek, de a legjobb site-okon is lehet hirdetni.
Az interneten töltjük életünk jelentős részét, alapvető lépés tehát, hogy regisztráljunk a Google Cégemben – ezzel a vállalkozás felkerül a térképre. De szó szerint: a Google térképen is megjelenünk, így azok, akik a környékünkön járnak, látni fogják, hogy ott vagyunk és mit csinálunk. És mindezt ingyen. Ha ügyesen frissítjük az információkat, töltögetjük a képeket, válaszolunk a felhasználói véleményekre, hatékonyan növelhetjük láthatóságunkat.
A Google segít elhelyezni reklámunkat más oldalakon is, és ebben tanácsot is ad, de ez is már pénzbe fog kerülni, ez a Google Adwords szolgáltatás.
Fontos persze a Facebook is. Ez ma a legnagyobb elérést biztosító médium, itt több embert érünk el, mintha tévében hirdetnénk. Itt több stratégiát is követhetünk: gyűjthetünk lájkolókat, hirdethetünk akciókat, akár eseményeket is. Mindebben a Facebook business oldala segít is eligazodni, tanácsot ad, hogyan hirdethetünk a leghatékonyabban.
A hirdetés
Általában érdemes minden üzleti döntéshez több nézőpontot, véleményt megfontolni, de a hirdetésre ez hatványozottan igaz. A célcsoport ízlését, stílusát, gondolkodásmódját kell eltalálni. A fiatalabbak nyelvét nagyon nehéz eltalálni, de a gyerekek vagy osztálytársaik körében le tudod mérni, értik-e az üzeneted.
A társadalom nagy része utálja a reklámokat, viszont mindenki szeret érdekes dolgokat olvasni és ezt a javadra fordíthatod: olvasmányos Facebook-bejegyzés, egy jó videó, egy kép többet hozhat a konyhára, mint egy nyomulós hirdetés.
Bizalmat ébreszthetünk a tortánk, kávénk, vagy fodrászatunk iránt, ha a témáról írunk közérdekű dolgokat. Vagy szimpátiát ébresztünk azzal, hogy szegény embereknek is megcsináljuk a haját. Vagy megírjuk, amire mindenki kíváncsi: hogy mi a különbség a robusta és az arabica kávék között. Ha a vásárló érzi, hogy foglalkozunk vele, bízhat bennünk, el is értük azt, amit akartunk: kötődik hozzánk.
Gyakorolj velünk, nézd meg, melyik termékedet kéne ajánld a potenciális vásárlódnak!