Miért nem elég egy Facebook-oldal? – A Reborn Gym példája megmutatja, miért kell egy edzőteremnek is weboldal
Talán te is találkoztál már azzal a jelenséggel, hogy rákeresel a neten például egy étteremre, de csak a Facebookon találod meg, ahol nehezebb összeszedned azokat az infókat, amikre az első benyomáshoz szükséged van. Egy kisvállalkozásként üzemeltetett edzőterem esetében sem tűnik elsőre biztosnak, hogy weboldalfejlesztéssel kellene kezdeniük a működést – a Reborn Gym indulásakor azonban nem volt kérdés, hogy szükség van a saját honlapra. Kiss Irénnel, a Reborn Gym egyik alapítójával felidézzük a terem indulásának időszakát és azt is mérlegre tesszük, milyen pluszt ad nekik, hogy van saját weboldaluk.

Kiss Irén régóta vágyott arra, hogy saját edzőtermet nyithasson, és épp akkor jött el erre a megfelelő pillanat, amikor talán kevesen vágtak volna bele: a Covid járvány időszakában. „Nórival, az alapítótársammal korábban egy másik edzőteremben dolgoztunk együtt, alig két évet húztunk le ott, épp kezdett kialakulni a vendégkörünk, amikor betört a Covid. A járvány miatt nem lehetett edzőterembe járni, online edzéseink voltak, így sikerült megtartani a vendégeinket. Aztán egy ponton elérkezettnek láttuk az időt, hogy a saját utunkat járjuk” – meséli Iri.
Amikor kiderült, hogy azon a környéken, ahonnan addig is sok vendégük érkezett, kiadóvá vált egy edzőterem, Iri és Nóri rögtön érezték, hogy ezt a lehetőséget nem hagyhatják veszni. Nem sokat haboztak, belevágtak, és így született meg a Reborn Gym. A döntéshez nem kevés bátorságra volt szükség, hiszen abban az időszakban még sokan óvatosak voltak, tartottak a személyes edzésektől a járvány miatt. Az idő azonban őket igazolta – saját vállalkozásba kezdeni az egyik legjobb döntésüknek bizonyult.
„Az volt a célunk, hogy egy olyan edzőtermet hozzunk létre, ahol családias a légkör, de a szakmai színvonal magas. Fontos volt számunkra, hogy mindenki megtalálja a helyét nálunk: legyen szó teljesen kezdő vendégekről, kismamákról vagy szenior sportolókról. Azt akartuk, hogy ne egy óriási, tömegterem legyen, hanem egy olyan hely, ahol az emberek jól érzik magukat, és ahol figyelmet kapnak az edzőktől” – összegzi Iri, milyen elképzelésekkel vágtak bele a saját edzőterem kialakításába.
Mitől lehet vonzó egy kis edzőterem?
A nyitás óta négy év telt el, és Iriék egyáltalán nem bánták meg, hogy belevágtak a saját vállalkozásba. A vendégek visszajelzései – akár a Google térképen, akár a weboldalon – egyértelműen azt mutatják, hogy sokan kifejezetten az edzőkhöz ragaszkodnak, azért járnak szívesen hozzájuk sportolni. A Reborn Gym egyik legnagyobb erőssége épp ez a személyre szabott figyelem, amely mind az egyéni, mind a csoportos edzéseken érezhető. Itt mindenki megkapja azt a támogatást, amelyre szüksége van, legyen szó teljesen kezdőkről, szenior vendégekről vagy kismamákról. A terem szolgáltatásai között szerepelnek csoportos és személyi edzések egyaránt, amelyek teljes mértékben a vendég céljaihoz és fizikai állapotához igazodnak. Az egyik különlegesség az anya-baba torna, amelyet kifejezetten kismamáknak alakítottak ki, hogy amíg az anyuka sportol, a gyermekét látótávolságban, biztonságban tudhassa a játszószőnyegen. A csoportos órák kínálata széles: a TRX-től a törzserősítésen és a gerinctréningen át a mobilitásfejlesztő és nyújtó edzésekig mindenki megtalálhatja a számára megfelelő mozgásformát. A vendégek között fiatalok és idősebbek, férfiak és nők egyaránt jelen vannak, az edzők pedig segítenek eligazodni a lehetőségek között.
„Közösségi programjaink is vannak, őszi és tavaszi táborok, amikor 3-4 napra kikapcsolódunk, csapatépítő jelleggel kirándulunk, töltődünk, és persze edzünk! De rendezünk társasjáték esteket is, vagy beszélgetős, lazulós találkozókat, amikor kicsit jobban megismerjük egymást. Aki hozzánk jár edzeni, egy közösséghez csatlakozhat” – erősít rá Iri, miért is mondják a Reborn Gymről, hogy nemcsak edzőterem, egy közösség is.
Miért nem elég egy edzőteremnek egy Facebook oldal?
Sokan úgy gondolják, hogy bizonyos vállalkozástípusok, például egy edzőterem számára elegendő a közösségimédia-jelenlét. Hiszen a Facebookon és Instagramon is könnyen elérhetik a vendégeket, ott lehet kommunikálni és tartalmakat megosztani. A Reborn Gym példája is jól mutatja, hogy egy weboldal ennél sokkal többet adhat – és nélkülözhetetlen egy vállalkozás hatékony működéséhez.
„Számunkra nem volt kérdés, hogy kell saját weboldal, mert minden olyan felületet ki kell használnunk, ahol az emberek ránk találhatnak. Ha valaki beírja a Google keresőbe, hogy 'edzőterem Ferencváros', vagy ‘TRX’ akkor fontos, hogy mi is ott legyünk a találatok között. Ez önmagában még nem lenne ennyire egyértelmű, ha csak a közösségi médiára támaszkodnánk” – mondja Iri.
A terem honlapján minden fontos információ megtalálható, amely ahhoz szükséges, hogy egy érdeklődő megismerje a helyet és a szolgáltatásokat. Az edzők bemutatkozása mellett részletesen láthatók az elérhető óratípusok, az órarend, az árak, valamint az edzőterem pontos elhelyezkedése. Aki pedig az alapján döntene könnyebben a terem felkereséséről, hogy mások milyen véleményt írtak róla, akkor ezt a szekciót is megtalálja az oldal alján. Az egyik legfontosabb funkció pedig az online bejelentkezés lehetősége, amely egyszerűsíti és gyorsabbá teszi a vendégek számára a foglalást.
„A weboldalunk egyik legfontosabb funkciója a foglalási rendszer. Ez lehetővé teszi, hogy a vendégek közvetlenül a weboldalon keresztül jelentkezzenek be az órákra. Nekünk ez egy jól követhető rendszer, mert így pontosan látjuk, hogy melyik órára van már teltház, és hol van még hely. Ha pedig egy edzésnél még szükség van néhány jelentkezőre, azt is időben észrevesszük, és tudunk egy kis noszogatást bevetni a közösségi felületeinken. Ha nem lenne weboldalunk, ezt nem tudnánk ilyen egyszerűen megvalósítani. Ha valaki például az Instagramon talál ránk, akkor több időt kell rászánnia, hogy végiggörgesse a posztokat, kikeresse az árakat, az edzéstípusokat, és még akkor is külön kellene írnia nekünk, hogy hogyan tud bejelentkezni. A weboldal ezt egyértelművé és gyorssá teszi, ezért is gondoljuk, hogy nélkülözhetetlen” – mondja Iri.
Mi lehet a további fejlődési út az online térben?
Azért a közösségi médiában való jelenlétet sem hanyagolják, elsősorban a már meglévő vendégkör aktivizálására és közösségépítésre használják. Az edzéseken készült fotók és videók rendszeresen felkerülnek a közösségi oldalakra, amelyeket a vendégek szívesen visszanéznek. Sokan még kérik is, hogy megjelöljék őket egy-egy posztban, mert motiváló számukra, ha az edzésen elért eredményeik visszaköszönnek egy bejegyzésben.
Iriék tisztában vannak azzal is, hogy a közösségi médiában jelenleg főként a meglévő vendégeikhez szólnak, és további tartalmakra lenne szükség ahhoz, hogy új érdeklődőket is elérjenek. Ezért a jövőben nagyobb hangsúlyt szeretnének fektetni az edukatív tartalmakra. Úgy látják, hogy azok számára, akik még nem ismerik őket, hasznosak lennének olyan magyarázó videók, amelyek lépésről lépésre bemutatják az edzéstípusokat, az edzőtermi légkört, és segítenek eloszlatni az esetleges bizonytalanságokat.
Ezeknek a tartalmaknak a fejlesztése a következő időszak egyik kiemelt feladata: „Jó lenne olyan anyagokat készíteni, amelyek nemcsak a jelenlegi vendégeinknek hasznosak, hanem azokhoz is eljuthatnak, akik sosem jönnének el a termünkbe – mert messze laknak, másik városban élnek, vagy épp nem pont ezt a típusú edzést keresik –, de mégis értékes információt kapnának belőlük. Másrészt a weboldalon szeretnénk kialakítani egy tudástárat vagy egy zárt, jelszóval védett felületet a tagoknak, ahol speciális tartalmak lennének elérhetők – például edzésvideók, mobilizációs gyakorlatsorok vagy akár étrendi tippek. Ez még jobban összekapcsolná az online és offline jelenlétünket, és plusz értéket adna azoknak, akik rendszeresen nálunk edzenek.”
Kiss Irén funkcionális és személyi edző, a Reborn Gym alapítójának tanácsai vállalkozásoknak, hogy miért érdemes weboldalt készíteniük:
- Ne hagyjuk veszni azt a lehetőséget, hogy legyen egy online felületünk, ahol minden fontos információ egy helyen elérhető!
A közösségi média fontos, de ott a posztok eltűnnek a hírfolyamban, míg egy weboldal mindig ott lesz, könnyen visszakereshető, és egyértelműen megmutatja, hogy kik vagyunk, mit kínálunk, hogyan lehet minket elérni. - Nem szabad spórolni a weboldal megjelenésén.
Egy Instagram-poszthoz elég lehet egy telefonnal lőtt fotó, de a weboldalon az mutat jól, ha profi fotós készített, jól bevilágított képeket. Ez az első benyomás, amit egy látogató kap rólunk, és ha igényes a vizuális megjelenés, az bizalmat épít. - Gondoljunk a weboldal funkcióira is, ne csak egy statikus bemutatkozó oldal legyen!
Ha van lehetőség például foglalási rendszer beépítésére, blogra vagy akár egy tudástár kialakítására, az hosszú távon megkönnyíti az ügyfélszerzést és az adminisztrációt is. Egy jól felépített weboldal nemcsak egy névjegykártya, hanem egy eszköz, ami segíthet időt spórolni és hatékonyabban működni.