Nagy 2025-ös közösségi média térkép: melyik platform hozza a legtöbb ügyfelet a vállalkozásodnak?

A közösségi média ma már nem luxus, hanem alapvető marketingeszköz, de nem mindegy, hogy melyik platformon vagy jelen, hogy hova helyezed a fókuszt. A kihívás azonban az, hogy a platformok nem egyformán hatékonyak minden iparág számára. A helytelen választás idő- és pénzpazarlás, míg a jól megválasztott csatorna komoly versenyelőnyt biztosíthat.

{{ formattedDate }}4 perc olvasási idő

Jó hír: A Demján Sándor "Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja!" Program lehetőséget ad arra, hogy pályázz közösségi média-kivitelezésre, állam támogatással. Így nem kell kizárólag önerőből finanszíroznod a digitális jelenléted.

Szépségipar, divat  → Facebook, Instagram és Tiktok

  • Az Instagram dominanciája a vizuális tartalmakra építő iparágakban megkérdőjelezhetetlen – a Reels, a történetmesélésre alapuló lapozós posztok és az influencerekkel történő együttműködések a legerősebb eszközök.
  • A Facebook továbbra is stabil hirdetési felület, különösen az idősebb, célközönséggel rendelkező vállakozásoknál hatásos. Mindemellett továbbra sem elhanyagolható egy aktív közösséggel rendelkező Facebook csoport jövedelmezősége.
  • Ezekben a szektorokban tagadhatatlan a TikTok térhódítása. A jó hír, hogy nagyon sok az átjárás a fenti felületek között, hiszen egy Reels videó a legtöbb esetben felhasználható a TikTokon és akár egy a Facebook hirdetéseidben is!

Szolgáltatások, tanácsadás, B2B → LinkedIn és Facebook

  • LinkedIn szakmai kapcsolatokra és hitelességépítésre kiváló, különösen pénzügyi, jogi és tanácsadói területen. Azon kevés közösségi média platformok egyike, ahol még jelentős organikus elérés tapasztalható. Ne feledj aktívan részt venni a komment szekcióban is!
  • Facebook: A lokális jelenlét és közösségépítés ereje
    Bár a Facebookot sokan inkább B2C platformként tartják számon, a szolgáltató szektor és a B2B vállalkozások számára továbbra is kiemelkedő szerepe van.

A lokális szolgáltatók (például könyvelők, jogászok, orvosok, coachok) számára ez az egyik legerősebb felület, mivel a helyi célzású hirdetések kiválóan működnek.

A szakértői tartalmak és ügyfélvélemények hitelességet építenek – egy személyes ügyfélajánlás vagy egy edukatív poszt többet érhet, mint bármilyen fizetett reklám.

Vendéglátás, turizmus → Facebook, Instagram és TikTok

  • A vizuális élmények megosztása létfontosságú, ezért az Instagram és TikTok elengedhetetlen egy étterem, szálloda vagy turisztikai attrakció számára. Az sem elenyésző hogy sokan ezeket a platformokat már nem csak szórakozásra, hanem keresőként is használják. A hashtagek és leírások helyes használata nagyon fontos, nem csak magyar de akár angol nyelven is. Hiszen rengeteg a városba érkező turista keres például budapesti éttermekre, bárokra a TikTokon.
  • Facebookon az események és közösségek segítenek a vendégkör építésében. Ha rendszeresen szervezel programokat, érdemes kihasználni ezt a funkciót. Itt is érdemes kreatívan megfogni a kommunikációt és akár tematikus esteket szervezni.

Kiskereskedelem, e-kereskedelem → Facebook, Google Ads és TikTok

  • A Facebook-hirdetések továbbra is a legjobbak, ha célzott forgalmat szeretnél terelni a webshopodra.
  • A Google Shopping és keresési hirdetések jól konvertálnak, különösen olyan termékeknél, amelyeket a vásárlók tudatosan keresnek.
  • A TikTok egyre erősebb e-kereskedelmi csatorna, még ha hazánkban a TikTok Shop nem is elérhető. A „TikTok made me buy it” trend bizonyítja, hogy a kreatív videós termékbemutatók hatékonyan ösztönzik a vásárlásokat. A felületről gyakran érkeznek impulzus vásárlások így fontos hogy a webshopod felkészült legyen ezekre a vásárlókra is! Tedd minél egyszerűbbé a molbilról való vásárlást, legyen akár 1-2 kattintással elérhető Apple vagy Google Pay fizetési lehetőség! 

Kézműves és kreatív vállalkozások → Pinterest, Instagram és TikTok

  • A Pinterest organikus forgalomterelő csatornaként kiváló választás, mégis kevesen használják Magyarországon. Ha DIY termékekkel, lakberendezéssel vagy divattal foglalkozol, érdemes kipróbálni.
  • Instagram Reelsek és Story-k segíthetnek a márkád történetének bemutatásában.
  • A Facebook-csoportok és közösségépítés pedig segíthet elkötelezett vásárlói bázist építeni.

Autóipar, építőipar, nagyobb beruházások → Facebook, LinkedIn és YouTube

  • Az ilyen típusú vállalkozások számára a hosszabb döntési folyamatok és a magasabb értékű szolgáltatások miatt a bizalomépítés kulcsfontosságú. Ebben a szektorban a cél nem feltétlenül az impulzusvásárlás, hanem az, hogy a potenciális ügyfelek szakértőként tekintsenek rád, és a megfelelő pillanatban hozzád forduljanak.
  • Ha üzleti ügyfeleket célzol meg (pl. autóflottakezelés, építőipari projektek, nagyberuházások), akkor a LinkedIn a legjobb választás a szakmai jelenlét és kapcsolatépítés szempontjából.
  • Míg a LinkedIn és a Facebook a kapcsolatok és a leadgenerálás szempontjából kulcsfontosságú, a YouTube a részletes bemutató és szakmai tartalmak megosztására a legjobb platform. 

Reddit és Threads – Érdemes foglalkozni velük?

Bár Magyarországon kevésbé dominánsak, a Reddit és Threads mégis lehetnek stratégiai szempontból érdekes platformok bizonyos iparágak számára. A Reddit olyan fórum alapú platform, ahol különböző szakmai és érdeklődési körök szerint csoportosulnak az emberek. Főleg tech, pénzügyi és startup témákban hasznos, mert aktív közösségek működnek, ahol hitelesen lehet kapcsolatokat építeni. A Threads az Instagramhoz kapcsolódik, és inkább a gyors, közvetlen kommunikációra és trendekre épít, így marketing, divat és kreatív iparágak számára lehet érdekes. Ha nemzetközi piacra dolgozol és szakmai kapcsolatokat építenél, érdemes a Redditet tesztelni, míg a Threads azoknak lehet hasznos, akik már aktív Instagram-közösséggel rendelkeznek. 

A Demján Sándor Program"Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja!" program lehetőségei a közösségi média finanszírozásában

Számos magyar KKV azért nem lép szintet a közösségi médiában, mert nincs rá elegendő erőforrása – sem időben, sem pénzben. Ez a program ezt a problémát ismerte fel, és anyagi kiegészítést biztosít arra, hogy a vállalkozások professzionális közösségi média megjelenést építhessenek ki.

Nézd meg pontosan miről szól a program és tájékozódj oldalunkon a jelentkezési feltételekről és az elérhető csomagokról! 

A közösségi médiában ma már nem az a fontos, hogy mindenhol jelen legyél, hanem hogy ott legyél, ahol a célközönséged valóban figyel rád. 2025-ben a siker kulcsa nem a mennyiség, hanem a stratégiai jelenlét – a megfelelő platform kiválasztás, az okosan célzott tartalmak és a hiteles közösségépítés. A digitális tér egyre csak drágul, az organikus elérés egyre nagyobb luxus, ezért a tudatos márkaépítés és a jól tervezett hirdetések elengedhetetlenek. Ha versenyben akarsz maradni, nem elég csak posztolni – valódi stratégiára van szükséged! 

Tovább olvasnád?
Regisztrálj!

  • Lépj kapcsolatba más vállalkozókkal, üzleteljetek
  • Töltsd le D terveinket, és digitalizáld a vállalkozásodat
  • Fogyaszd exkluzív tartalmainkat
  • Értesülj első kézből az aktuális kkv-kat értintő témákról hírlevelünkből

szerző:Fekete Nóra

Ezek is érdekelhetnek

További tartalmak