SEO nélkül lehet működni, de nem érdemes – így tuningold a vállalkozásod keresőoptimalizálással!

Az online térben való jelenlét az üzleti sikeresség egyik legfontosabb pillérét jelenti, amire egy induló vállalkozásnak is kiemelt figyelmet kell fordítania. Cikkünkben bemutatjuk az eredményes keresőoptimalizálás legfontosabb, a kezdő vállalkozók számára is egyszerűen kivitelezhető lépéseit.

{{ formattedDate }}5 perc olvasási idő

A keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, SEO) egy olyan folyamat, amelynek célja, hogy javítsa egy weboldal helyezését a keresőmotorok organikus találatai között. Ez segít abban, hogy a nem fizetett forrásból érkező látogatók száma növekedjen. Az organikus látogatók a fizetett hirdetésekkel (PPC) ellentétben nem igényelnek költséget, azonban a SEO nem csupán a rangsorolásról szól. Az alapvető cél, hogy értékes és releváns tartalmat kínáljunk a felhasználóknak.

Miért fontos a SEO?

Ma már egy vállalkozás üzleti sikerét alapvetően meghatározza, hogy hogyan van jelen az online térben. Az online jelenlét azonban nem csupán néhány közösségi média profil kezelését jelenti. Elengedhetetlen, hogy a vállalkozás rendelkezzen egy keresőoptimalizált weboldallal is, amely nemcsak több látogatót vonz, hanem a konverziós rátát is növeli, miközben középtávon csökkentheti a marketingköltségeket. A keresőoptimalizálás tehát kulcsfontosságú tényező, különösen egy induló vállalkozás számára jelenthet nélkülözhetetlen tuningot.

„A keresőoptimalizálás sikere számos tényezőtől függ, mivel a Google algoritmusai több mint 14 ezer szempontot vesznek figyelembe a rangsorolás során” – figyelmeztetett Szesztay Péter, a BP Digital ügynökség alapító tulajdonosa. Természetesen nem várható el, hogy mindent egyszerre kezeljünk és egy kezdő vállalkozás számára elegendő, ha elsajátít néhány alapvető SEO-technikát, amellyel már jelentős eredményeket érhet el. „SEO nélkül lehet működni, de nem érdemes” – tette hozzá Szesztay Péter. Segítségével pedig áttekintjük a legfontosabb SEO-pillérek rövid elméleti hátterét és gyakorlati alkalmazását, valamint a leggyakoribb hibákat, amelyek könnyedén elkerülhetők.

A sikeres keresőoptimalizálás alapjai

Bár számos tényező befolyásolja, hogy weboldalunk mennyire kedvező helyezést ér el a keresőmotorok találati listáján, Szesztay Péter kiemelt számunkra öt olyan SEO-pillért, amelyek megléte elengedhetetlen a keresőoptimalizálás sikeréhez.

Technikai SEO: Ide tartozik az oldal sebessége, a mobilbarát kialakítás, a megfelelő URL-struktúra, a feltérképezhetőség és az indexelhetőség. Ha ezek nincsenek rendben, még a legjobb tartalom sem ér el jó eredményt.

Tartalmi SEO vagy On-page SEO: A minőségi, releváns és értékes tartalom elengedhetetlen. A keresőmotorok folyamatosan fejlődnek, és ma már nemcsak a kulcsszavakat, hanem a felhasználói szándékot is figyelembe veszik. Emellett magában foglalja a meta címek, a címsorok, a belső linkek és az oldal tartalmának optimalizálását. A jól megírt, átlátható struktúrával nemcsak a keresőmotorok, hanem a felhasználók is könnyebben eligazodnak.

Off-page SEO: A külső hivatkozások, a linképítés és a közösségi média említések mind hozzájárulnak a weboldal hitelességéhez és rangsorolásához.

Felhasználói élmény (UX) és elköteleződés: Az oldal gyorsasága, mobiloptimalizáltsága és egyszerű kezelhetősége növeli a látogatók elégedettségét, így hosszabb ideig is maradhatnak az oldalon.

„Ha ezeket az alapokat nem tartjuk szem előtt, a weboldalunk nem fog megfelelően teljesíteni a keresőkben” – figyelmeztetett Szesztay Péter.

SEO optimalizálás: mik a leggyakoribb hibák?

A keresőoptimalizálás során jól beazonosíthatók bizonyos gyakran előforduló hibák, melyek viszont egy kis odafigyeléssel könnyedén elkerülhetők. Szesztay Péter kiemelte a kulcsszóhalmozás problémáját, ahol a túlzott kulcsszóhasználat természetellenes hatást kelt, és akár „büntetést” vonhat maga után. Emellett a gyenge minőségű tartalom és a lassú oldalbetöltési sebesség is gyakori hibák, melyek hátrányosan befolyásolják a felhasználói élményt és a keresőmotorok rangsorolását. „A látogatók türelme véges, és néhány másodpercnél hosszabb várakozás után elhagyják az oldalt” – figyelmeztetett a szakember. A mobiloptimalizálás elhanyagolása szintén kritikus probléma, mivel a forgalom jelentős része mobileszközökről érkezik. Az elavult SEO-stratégiák alkalmazása is hátrányos lehet egy olyan folyamatosan változó területen, mint amilyen a keresőoptimalizálás.

Bár a keresőoptimalizálás folyamata elsőre bonyolultnak tűnhet, a legfontosabb alapelvek elsajátítása nem igényel szakértői tudást. Rengeteg ingyenes eszköz és információ áll rendelkezésünkre, hogy elinduljunk.

SEO ellenőrző lista kezdő vállalkozóknak

Ez a lista segít a biztos SEO-alapok lerakásában és weboldalunk megfelelő optimalizálásában.

Tovább olvasnád?
Regisztrálj!

  • Lépj kapcsolatba más vállalkozókkal, üzleteljetek
  • Töltsd le D terveinket, és digitalizáld a vállalkozásodat
  • Fogyaszd exkluzív tartalmainkat
  • Értesülj első kézből az aktuális kkv-kat értintő témákról hírlevelünkből
Regisztrálok/Bejelentkezem

szerző:Lippai Roland

Ezek is érdekelhetnek

További tartalmak