Új terméket bevezetni a piacra egészen más kihívást jelent

Pici gyermek gondozása mellett, egy itthon még ismeretlen termékkel vágott bele társaival a vállalkozásba Horváth Dóra, a Cups&Flowers tulajdonosa. Az ajándékozás egy új formáját valósítják meg, amely egyszerre kínál szíveket megdobogtató virágokat és finom édességeket.

{{ formattedDate }}3 perc olvasási idő

Aki volt már otthon kisgyermekkel, az pontosan tudja, hogy ez a feladat önmagában is teljes embert kíván. Horváth Dóra kislánya három hónapos volt, amikor elindult a Cups&Flowers, ám a fiatal anyát már régóta foglalkoztatta, hogy új vállalkozásba kezdjen. A pici sokat volt fent, ő pedig az egyik éjszakán, a telefonját böngészve bukkant rá azokra a cupcake-ekre, amelyeket – a valódihoz megszólalásig, illetve megízlelésig hasonló – virágokkal díszítenek.

A cupcake, magyarul ⁣

Dóra alapos kutatást végzett, és arra jutott, hogy sem itthon, sem a környező országokban nem foglalkoznak ilyen kivitelezésű édességekkel. Csak Angliában talált hasonlót.

„A koronavírus-járvány előtt az egyik társammal volt egy brunchozónk, de sajnos azt a lezárások miatt fel kellett adnunk – kezdi a történetet Horváth Dóra. - Ezúttal olyan üzletben gondolkodtam, amelyet a világ bármely tájáról lehet üzemeltetni. Megkerestem azt a cukrászt Angliában, aki a számomra legszebben készíti ezeket az édességeket, és kiderült, hogy tart tanfolyamokat is. Ezt végeztük el az üzlettársaimmal, illetve egy cukrásszal és egy cukrásztanulóval, akikkel elkezdtük a cupcake-ek készítését.”

Először azt gondolták, hogy ez a fajta munka inkább monoton, ám a workshop alatt ráébredtek, mennyi lehetőség és inspiráció van benne. Azonban, amikor hazajöttek, hamar kiderült, hogy a ködös Albionban tanultaknak nem teljesen tudják hasznát venni. Fél év azzal telt el, hogy próbálták beszerezni a megfelelő alapanyagokat itthon, miközben az is egyértelművé vált, hogy ami a szigetország körülményei között működik, az itthon nem. Más például a páratartalom, és ha egy süteményt ott 200 fokon sütnek, annak Magyarországon elegendő a 195 fok. És talán ez túlzott maximalizmusnak tűnhet, de valóban az 5 fok különbség is sokat számít. Ráadásul, arra is odafigyelnek, hogy a cégnek a lehető legkisebb legyen az ökológiai lábnyoma. Nem több ezer kilométerről rendelik az anyagokat, hanem kizárólag hazai termékeket használnak a cupcake-ek elkészítéséhez. Ezen kívül „magyarosítani” kellett a süteményeket; a szigetországban sokkal édesebbek a cukrásztermékek, de ez a magyar ízlésnek már túlzás lenne. „Végül 2024 októberében nyitottuk meg az üzletet a Hegyvidék Bevásárlóközpontban és online is lehet rendelni boxokat és csokrokat. Az üzletvezetés és a vendéglátás nem áll távol tőlem: nagypapám badacsonyi szőlőjében töltöttem sok nyarat és ez olyan erős hatással volt rám, hogy szőlész-borász végzettséget szereztem és borvacsorákat is tartottam, sőt, nemzetközi borszakértő vizsgát is tettem. Nem véletlen, hogy a kínálatunkban pezsgőkrémes finomság és egy saját márkás Prosecco is található.” 

10 ezer sütemény promócióra

A cég számára az újabb kihívást az jelentette, hogy minél szélesebb körben megismertessék magukat. „Egészen biztos, hogy még az idei esztendő is erről fog szólni – avat be Dóra. - Lépésről-lépésre kell haladnunk, onnan indulva, hogy egyáltalán elhiggyék a leendő vásárlók, hogy valóban édesség az, ami virágra hasonlít. Gyakran előfordult, hogy azt hitték, illatgyertya vagy szappan. Felépítettünk egy stratégiát, amíg a cukrászok az édességekkel kísérleteztek, de hamar ráébredtem, hogy míg a brunchozónknak nem kellett reklám, hiszen az utcáról is bejöttek, addig egy új termék bevezetése sokkal komolyabb feladat. Az online térre építettük fel a kampányunkat, de ott is el kellett érnünk, hogy például a keresőmotoroknál előkelő helyen szerepeljünk a találatok között. Ugyanakkor tény: ennél a terméknél lényeges, hogy a vásárló láthassa, hogy nem a mesterséges intelligencia segítségével tűnik virágnak a díszítés, hanem ez valóban így néz ki.” Fontosnak tartják a személyes kapcsolatokat is, hiszen egy új termék esetében egyértelmű, hogy sok a kérdés, amire a leendő vásárlók választ várnak. Erre a közeljövőben még nagyobb hangsúlyt szeretnének fektetni. „Aki nem tud bejönni az üzletünkbe, azokat is szeretnénk – például TikTok videókban – bátorítani, hogy kipróbáljanak valami egészen újat. Megmutatjuk, hogyan készülnek a Cups&Flowers termékei. Rengeteg munkánk és energiánk van a promócióban, közel 10 ezer süteményt készítettünk el eddig csak erre a célra. Ennek eredményét mostanában kezdtük érzékelni; a Valentin-nap például igazi robbanás volt, de külön készültünk a nőnapra és anyák napjára is. Ám semmiképpen sem szeretnénk felesleget termelni; inkább kis mennyiségeket és negyedévente cseréljük a termékpalettát. Nagyon jól fogadták például, amikor behoztuk a kis tortácskákat, illetve kimondottan az ünnepekre – például a karácsonyra – készült kollekciót.” 

Tárgyaláson, babakocsival

Dóra cége és a kislánya szinte együtt tette meg az első lépéseket. A fiatal anyukának gyakran kellett improvizálnia; előfordult, hogy egy fontosabb tárgyalásra babakocsival érkezett, vagy a kislánya a hordozóban pihent. „A férjem sokat dolgozik home office-ból, így rá gyakran számíthatok, illetve másfél éves kora óta a kislányunk bölcsődébe jár, ezért igyekszem reggel kilenc és délután három óra között intézni az üzlet ügyes-bajos dolgait.” A céget hárman vezetik, mindannyian más tapasztalatokat és tudást hoztak, így áll össze egésszé a Cups&Flowers. „Sokat segítenek a kollégáink is, nemcsak a cukrász tudásukkal, de például egyikük készíti a TikTok videóinkat. Korábban azt gondoltuk, hogy erre nincs is szükség, pedig valójában olcsón igen nagy ismertséget hoz, és általa a fiatalabb generációt is meg tudjuk szólítani. De az üzletben például be fogjuk vezetni az érintőképernyős i-screent, hogy akár a helyszínen is összeállíthassanak a vásárlók egyedi dobozokat, illetve már van egy nagy méretű infótáblánk, ahol egész nap láthatják a csalogató videókat vagy éppen a termékek fotóit.” Jelenleg a három tulajdonos mellett heten tartoznak a csapatba: négy cukrász, egy üzletvezető, egy üzletvezető-helyettes és egy kiszállító. „Gondolkodunk a terjeszkedésben is, akár a határon túlra, mivel külföldről is érdeklődnek a Cups&Flowers iránt. A franchise hálózaton már dolgozunk, azonban a receptúrát nem szeretnénk kiadni a kezünkből. Ha lesznek viszonteladó partnereink az országban, a süteményeket akkor is mi fogjuk gyártani számukra.”

5 tanács a brand-építéshez

  1. Márka pozicionálás – a brand üzenete és küldetése
  2. Konkurencia elemzés – versenytársak felmérése, elemzése
  3. Média elemek tervezése – social media, online- és print hirdetések
  4. Ha valami nem megy, nem szabad erőltetni, pihenőt kell tartani és jönni fog a megoldás
  5. Sose vágjunk bele egyedül, legyen mindig egy, de inkább két üzlettárs, a hatékony feladatmegosztás - és az eldöntendő kérdések megválaszolása érdekében.

szerző:Radó Tamás

Ezek is érdekelhetnek

További tartalmak