Hogyan tuningold a bizniszed online marketingjét havi 50 000 Ft-ból?

A marketing világában könnyű elbizonytalanodni, különösen akkor, ha éppen most indítod a vállalkozásodat. Vajon érdemes hirdetni, vagy inkább organikus úton építkezz? Mely platformokon érdemes jelen lenni, és hogyan tudsz a lehető legtöbbet kihozni a szűkös költségkeretből, hogy valóban eredményeket érj el? Az első lépések sokszor tűnnek bonyolultnak, de a jól megtervezett stratégia segít eligazodni ebben az útvesztőben.

{{ formattedDate }}5 perc olvasási idő

Mindig fontos szem előtt tartani az adott vállalkozás iparágát, sajátos jellemzőit és a célcsoportot, de van egy bevált módszer, ami a legtöbb kisvállalkozásnál remekül működik. Ha ezt a stratégiát követed, már néhány hónapon belül kézzelfogható eredményeket érhetsz el, és látványos növekedést tapasztalhatsz! Íme a recept, a növekedésre:

1. Készíts olyan tartalmat, amit te is tovább küldenél egy barátodnak!

Ma már a tartalom minősége kulcsfontosságú az online babérok learatásához. Az igazán jó tartalom nemcsak egyedi, hanem releváns is a célközönséged számára. Ez azt jelenti, hogy az általad létrehozott anyagok informatívak, szórakoztatóak vagy megoldást kínálnak egy konkrét problémára. A vizuális és videós tartalmak uralják a közösségi médiát, különösen a rövid videók segítségével érhetsz el kiemelkedő eredményeket.

A sikeres tartalom elengedhetetlen feltételei:

  • Ismerd meg a célközönséged igényeit és problémáit. Készíts tartalmat, ami megoldást kínál ezekre.
  • Legyél autentikus és hiteles. Mutasd meg a vállalkozásod valódi arcát, értékeit és egyedi hangját.
  • Használj vizuális elemeket! A videós formátum, főleg a rövid, pörgős tartalom, mint a Reels, tarol 2024-ben.
  • Rendszeresség : Heti 2-4 videós poszt, megfelelő minőségben és üzenettel, már elegendő lehet ahhoz, hogy forgalmat generálj és növeld a követőbázisodat.

Az ilyen jellegű, célzott és személyre szabott tartalom garantálja, hogy az algoritmusok felfigyeljenek rád, és a legkevesebb pénzügyi ráfordítással is növekedést érj el.

2. Indítsd el a hirdetéseid és tuningold a stratégiád teszteléssel!

Régóta nincs már ingyen ebéd organikus tartalmak tekintetében, a TikTokon talán még lehet kiugró eredményeket elérni, ehhez azonban nagyon sok időt és energiát kell fektetni a megfelelő mennyiségű videóba, ami a legtöbb esetben kapacitásban és/vagy tudatosságban még nem fér bele egy kezdő vállalkozó napirendjébe, hiszen mind tudjuk milyen kevés az a 24 óra.

Ha már időt és energiát szánsz a tartalomgyártásra, akkor miért ne mutatnád meg a lehető legtöbb embernek?

Egy egyszerű Instagram posztkiemeléssel, akár csak 5 000-10 000 Ft-ból, jelentősen növelheted az eléréseidet. A videós tartalmak, különösen a Reels, továbbra is tarolnak, és ezek segítségével már egy kis befektetéssel is szemmel látható eredményeket érhetsz el. Havi 50-100 ezer forintos hirdetési büdzsével már komoly növekedést tapasztalhatsz, ha következetesen használod a tuning elvét: kis változtatásokkal nagy eredményeket érhetsz el.

Akik mertek belevágni:

A Menő-Jövő, Nagykovácsi csomagolásmentes és környezetbarát megoldásokat kínáló üzlete, tavaly novemberben kezdte az organikus tartalmai kiemelését, és mindössze 4 hónap alatt, majdnem megkétszerezte követőinek számát mindössze havi 50-70 ezer forint közötti ráfordításból.

Felmerül a kérdés, hogy ér ennyit 650 követő?

Szakértőként úgy vélem, hogy a marketingben a minőség felülmúlja a mennyiséget. Volt már példa előttem olyan fiókra, amely 100 ezer követővel is alig ért el 10 millió forintos éves bevételt, míg más vállalkozások mindössze 3-5 ezer követővel közel 100 millió forintos forgalmat tudtak felmutatni.

A követőid valódi elköteleződése sokkal többet ér, mint a puszta számuk!

A Beauty & Balance szépségszalon 2022-ben úgy döntött, hogy az online térben sem marad háttérben, és megmutatja leendő vendégeinek a csúcstechnológiás kozmetikai eljárásait, valamint a magasan képzett kozmetikus csapatát. Azóta a szalon jelentősen növelte forgalmát, és megnyitotta testvérszalonját Budaörsön is. Edukatív és szórakoztató videós tartalmaik kiemelkedő eredményeket értek el az Instagramon. ⁣

Íme néhány példa:

3. Az adatok ereje: elemezz és hirdess még többet!

A hirdetések elindítása csak az első lépés. Ahhoz, hogy folyamatosan növekedj, elengedhetetlen, hogy rendszeresen elemezd a kampányaid eredményeit és finomítsd a stratégiádat. Az algoritmusnak időre van szüksége ahhoz, hogy megfelelően működjön, így türelemre és rendszeres elemzésre van szükség. Nézd meg, melyik tartalom teljesít a legjobban, és miért. Nem meglepő, hogy a Reelsek a legjobban teljesítő posztok között vannak, így érdemes rájuk összpontosítani. Ahogy a hirdetések elkezdenek eredményeket hozni, érdemes fokozatosan növelni a ráfordított költségkeretet is, hiszen elégedett ügyfélből sosem elég!

Tovább olvasnád?
Regisztrálj!

  • Lépj kapcsolatba más vállalkozókkal, üzleteljetek
  • Töltsd le D terveinket, és digitalizáld a vállalkozásodat
  • Fogyaszd exkluzív tartalmainkat
  • Értesülj első kézből az aktuális kkv-kat értintő témákról hírlevelünkből

szerző:Fekete Nóra

Ezek is érdekelhetnek

További tartalmak