AI alapú tuning a vállalkozások számára - íme a Microsoft Copilot

A Microsoft Copilot elnevezésű mesterséges intelligencia alapú fejlett virtuális asszisztense hatékony tuningot jelent minden vállalkozás számára. A magyar nyelven is elérhető eszköz a Microsoft 365-ös csomag részeként valamennyi felhasználó számára hozzáférhető. Az eszközben rejlő széles körű lehetőségekről a Magyar Telekom kommunikációs vállalat két szakértőjét kérdeztük.

{{ formattedDate }}5 perc olvasási idő

A digitalizáció és a gyors technológiai fejlődés alapvetően határozza meg életünk minden területét, ezért a vállalkozások számára kulcsfontosságú kérdés, hogy miként alkalmazkodnak ezekhez a folyamatokhoz, illetve hogyan integrálják az új technológiai eszközöket és megoldásokat a mindennapi működésükbe. A digitális érettség ma már nem csupán egy jövőbeli választható lehetőség, hanem az üzleti siker egyik alapvető feltétele. A mesterséges intelligencia (AI) és az új technológiai eszközök – például a felhőalapú szoftverek, az automatizált rendszerek és az adatalapú döntéshozatal – mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a cégek gyorsabban, hatékonyabban és versenyképesebben működjenek.

Érdemes tisztában lennünk azzal, hogy a digitális érettség nem csupán a technológiai eszközök meglétét vagy összességét jelenti, hanem egy olyan szemléletmódot, amely lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy ezeket az eszközöket és platformokat hosszú távon, stratégiai előnyként használják. Azok a vállalkozások, amelyek számára prioritást jelent a digitalizációban rejlő lehetőségek kihasználása és a változásokhoz való alkalmazkodás, jelentős versenyelőnyre tehetnek szert az alkalmazkodni képtelen versenytársaikkal szemben.

Mi az a Copilot?

Ebben a kontextusban a Microsoft Copilot – mint egy fejlett virtuális asszisztens – kulcsszerepet játszik a vállalkozások digitális transzformációjában. „A mesterséges intelligencia alapú Copilot képes gyorsan és hatékonyan feldolgozni az információkat, például az e-mailek és belső üzenetek között keresve a releváns adatokat, amelyeket a vállalkozás dolgozói felhasználhatnak a munkájuk során” – tudtuk meg Gale Tibortól, a Telekom ICT szakértőjétől. „A Copilot valóban egy hatékony asszisztensünk lehet a napi feladatok kezelésében” – erősítette meg Maár Balázs, a Telekom Microsoft szakértője.

Tehát a Copilot alapvetően egy mesterséges intelligencia alapú eszköz, amely elérhető a Microsoft 365-ös csomag részeként, ugyanakkor az Office alkalmazásokkal és a céges információkkal integrált verziók díjszabáshoz kötöttek.

Adatvédelem a maximumon

A különbség a chatGPT és a Copilot között – hívta fel a figyelmünket Maár Balázs –, hogy a Copilot közvetlenül a Microsoft alkalmazásokban működik, és nemcsak általános kérdések megválaszolására alkalmas, hanem az üzleti folyamatokat is segíti, például dokumentumok generálásában vagy e-mailek kezelésében. „Az üzleti fókusz az egyik legnagyobb erőssége, hiszen egyszerűen integrálható a vállalati környezetbe” – tette hozzá a szakember.

„A Copilotot a ChatGPT-vel összehasonlítva a legnagyobb különbséget az adatkezelésben találjuk” – hívta fel a figyelmünket Gale Tibor. Ugyanis amíg a ChatGPT-t elsősorban az OpenAI fejleszti, és az adatok egy szélesebb körben hozzáférhetők – ugyanakkor a chatGPT esetén is több adatvédelmi beállítás közül választhatunk –, a Copilot esetében az adatok zártan, egy biztonságos környezetben maradnak. „Ez garanciát jelent arra, hogy az adatok nem kerülnek ki a rendszerből” – tette hozzá Gale Tibor. „A Copilot nem használja fel a felhasználói adatokat a tanításhoz, és nem fér hozzá a felhasználó promptjaihoz sem” – erősítette meg Maár Balázs. A vállalatok számára elérhetők olyan biztonsági megoldások is, amelyek segítenek az adatok megfelelő kezelésében, illetve az eszköz integrálható olyan rendszerekkel is, amelyek biztosítják az adatvédelmet és a bizalmas információk védelmét is.

Összességében elmondható, hogy a Copilot az üzleti hatékonyság növelésében játszik kulcsszerepet azáltal, hogy jelentős támogatást biztosít a monoton, időigényes feladatok automatizálása terén. Például képes a napi jelentések és heti összefoglalók elkészítésére, valamint az e-mailekben vagy dokumentumokban található információk rendszerezésére és összegzésére. Az eszköz a meglévő szövegek átfogalmazását és javítását magyar nyelven is támogatja, miközben a folyamatos használat során egyre jobban megismeri a felhasználók munkastílusát, így nyújtva személyre szabottabb támogatást – tudtuk meg a szakértőktől.

Mesterséges intelligencia, az elérhető tuning

Mivel a technológiai környezet és szerves részeként a mesterséges intelligencia folyamatosan fejlődik, sokan félnek attól, hogy emiatt elveszítik a munkájukat és a munkaerőpiaci versenyképességüket. „A mesterséges intelligencia és a Copilot, mint AI-alapú virtuális asszisztens, nem váltja ki munkavállalókat, hanem a különböző folyamatokat gyorsítja és teszi hatékonyabbá” – emelték ki mindkét szakértő. A Copilot sem helyettesíti az emberi kreativitást és döntéshozatalt; valójában kiegészíti azokat, hogy a dolgozók és vezetők több időt fordíthassanak a stratégiai és kreatív feladatokra. „Nem a mesterséges intelligencia jelent veszélyt egy adott dolgozó állására, hanem az a munkavállaló, aki megfelelően tudja alkalmazni ezeket az eszközöket” – emelte ki Gale Tibor.

Pilot programok: a Telekom már használja

„A Telekomnál hónapok óta, jelenleg 70 résztvevővel futtatunk egy pilot programot, és az eddigi tapasztalataink pozitívak” – mondta Maár Balázs. Az egyszerre több országban is futó program létszámát fokozatosan 400 főre emelik. Mint a szakértő szavaiból kiderült, a programban résztvevő kollégák különböző szinteken és osztályokon tesztelik a Copilotban rejlő lehetőségeket, és már az eddigiek alapján is számos folyamat gyorsaságát sikerült növelni, hatékonyságát javítani.

A Copilot – de ez igaz más eszközök esetében is – sikeres bevezetésének kulcsa a jól kidolgozott adaptációs folyamatban rejlik. „Lényeges szempont, hogy a szervezeti bevezetés során ne csak a technológiai, hanem a humán aspektusokat is figyelembe vegyük” – hívta fel a figyelmünket Maár Balázs. A munkavállalóknak meg kell érteniük – folytatta a szakember – hogy a Copilot nem egy őket helyettesítő eszköz „kolléga”, hanem munkájuk támogatásának egy rendkívül hatékony eszköze. A különböző tréningek célja pedig a Copilotban rejlő lehetőségek bemutatása és az eszköz megfelelő használatának elsajátítása. „A személyre szabott, a saját élményeken alapuló oktatás hatékony megoldást jelent a tréningek során” – tette hozzá Maár Balázs.

A Copilot kisvállalkozások számára is kulcsfontosságú eszköz lehet

A Copilot a kisebb vállalkozások működésében is kulcsfontosságú eszközzé válhat az adminisztrációs feladatok automatizálásában, hatékonyságuk növelésében – oszlatták el a szakemberek azt a tévhitet, hogy a fejlett technológiai megoldások csak a nagyvállalati környezetben érvényesülhetnek. Az eszköz egy kisvállalkozás számára is lehetővé teszi – ahogy azt már említettük –, például a napi e-mailek automatizációját, dokumentumok létrehozását vagy akár az időpontfoglalások kezelését. „Egy fodrászszalon esetében segíthet az ügyfelek értesítésében, míg egy kávézóban támogatást nyújthat az e-mailek és a közösségi médiás üzenetek kezelésében” – említett egy példát Maár Balázs.

A Copilot használatához nincsen szükség szakemberre; letisztult és felhasználóbarát, magyar nyelven is elérhető felülete bármelyik vállalkozás számára elérhetővé teszi az eszköz alkalmazását. S miután a Copilot a Microsoft 365 csomag részeként érhető el, a vállalkozásoknak nem szükséges drága szoftvereket vásárolniuk, ha szeretnének szintet lépni a működésükben, így eredményesebben jelen lenni a piacon.

Aki kimarad, az lemarad?

Összességében tehát az AI és az ezen alapuló rendszerek a jövőben elengedhetetlen eszközzé válnak, és azok a vállalkozások, akik kihasználják ezeket a lehetőségeket, komoly előnyre tehetnek szert. A Copilot és más mesterséges intelligenciával működő eszközök nemcsak a működési hatékonyságot növelik, hanem lehetőséget biztosítanak arra is, hogy a vállalkozások a digitális érettséghez szükséges alapvető fontosságú eszközökkel és stratégiákkal lépjenek előre.

szerző:Lippai Roland

Ezek is érdekelhetnek

További tartalmak