Floridában már luxushajókon isszák a magyar shake-et – Hogyan épített nemzetközileg is hiteles márkát az activé FiberShake?

Vadász Bálint az activé FiberShake tulajdonosa sok évig multiknál dolgozott, ahol sok volt a munka, kevés az ebédszünet, ezért keresett olyan gyors, finom és főként egészséges alternatívát, ami pillanatok alatt készen van, de nem talált. Innen jött az ötlet, hogy ő hoz létre egyet.

{{ formattedDate }}5 perc olvasási idő

Elkezdett fejleszteni, gyártót keresni, alapanyagokat felkutatni a napi munkája mellett, reggel 6-tól a 9-es munkakezdésig. Az volt az elképzelése, hogy amikor a cége elkezdi kitermelni a bérét, felmond.  Csakhogy időközben felkínáltak neki egy magasabb beosztást, ami mellett már képtelenség lett volna ezzel is foglalkozni, így őszintén elmondta, hogy mit tervez. Szerencsére nagyon pozitívan reagáltak rá, támogatták és felkínálták, ha úgy alakul, bármikor visszamehet. Ez nagyon jó biztonsági hálónak bizonyult, ami azért volt fontos számára, mert addig mindig volt fix bevétele, a családjában mindenki bérből-fizetésből élt, ebben szocializálódott és ijesztő lett volna hirtelen a semmibe ugrania. Így viszont belevethette magát a munkába, amiben a felesége, Fanni is sokat segített, aki azóta már szintén az activé sikerén dolgozik marketing menedzserként.

„Volt, aki kerek perec azt mondta, hogy ez a termék egy hülyeség!”

Az első shake nem sikerült túl jól: „A barátokkal kóstoltuk meg. Ihatatlan volt!” – meséli nevetve Bálint. De aztán szépen lassan felküzdötték az ízeket először egy jó szintre, majd évek alatt olyan minőségűre, hogy idén elnyerték Belgiumban a Superior Taste Award díjat, amelynek zsűrijében számos Michelin-csillagos séf is ült.

Néha elsőre eltalálják az ízeket, máskor tíz kört is kell futniuk. De mindig hittek a termékben és a sikerben. Nem volt ezzel mindenki így: „Több gyártónál is jártunk az elején. Volt, aki kerek-perec azt mondta, hogy ez a termék egy hülyeség! Senkinek nem fontos, hogy egészséges édesítő legyen benne és senkinek nem fontos a rost! „ – eleveníti fel a kezdeti tapasztalatokat Bálint, aki számára a legnehezebb az volt a cégépítésben, hogy nem volt előre kijelölt út, neki magának kellett minden lépést kitaposnia. Óriási kihívás volt számára, hogy minden alapanyagot közvetlenül a gyártóktól szerzett be: egyiket Európából, másikat Amerikából, harmadikat Indiából. A shake-ek 12 alapanyaga mind különböző beszállítóktól származik, mert a lehető legjobb minőséget keresi. „Velük a nulláról felvenni a kapcsolatot, tárgyalni, mintát szerezni, elintézni, hogy időben ideérjen, de elakad a vámon, aztán szembesülni, hogy van, amiből a minimum rendelés többe kerül, mint a teljes büdzséd, ezt nem volt könnyű végig vinni.” – mesélte a tulajdonos. Sokszor elfáradt ezekben a küzdelmekben, de sosem adta fel, nehéz napok után elment inkább sportolni és másnap újra nekiállt.

Az activé FiberShake alapból webshopként indult, így nem meglepő, hogy amit tudnak automatizálnak: az e-maileket, a számlázást, a készletkezelést. A Shopify webshop motort használják, - ami már önmagában is sok mindent tud -, e-mail küldésre pedig a Klaviyo nevű applikációt, amivel be tudják állítani, hogy vásárlás után milyen emaileket küldjenek ki. A social media felületek közül az Instagram és a TikTok náluk a két legerősebb, főként a videoformátum miatt.

Van, hogy kapunk egy ötcsillagos véleményt, egy perccel később meg ugyanarra a termékre egyet.

Mivel új termékkategóriát hoztak létre, úgy gondolják folyamatosan edukálnunk kell a vásárlókat: sokan nem tudják, hogy a megfelelő mennyiségű rost fogyasztás az egészségünk egyik alapja, - szükséges a jó emésztéshez, a bélflóra egyensúlyához, a stabil vércukorszinthez és a szív védelméhez, mégis az emberek alig kétharmadát, sokan csak a  felét viszik be a szervezetükbe. Az általános edukáció mellett van egy lifestyle jellegű branding része is a marketingjüknek, így azzal a kihívással is szembe kell nézniük, hogy ezt a kétféle kommunikációt hogyan fűzzék össze.

Létrehoztak egy évente ismétlődő 21 napos kihívást is, amihez kapcsoltak egy online tool-t vagyis egy rostkalkulátort, ami megtanítja az érdeklődőket elég rostot fogyasztani. „Ez mindig nagyon népszerű, már 50 000 ember töltötte ki! De nagyot szólt nyáron a citromos süti ízű, Lemon Tart shake-et reklámozó beach klubunk is.” – meséli Bálint.

Nagyon sok visszajelzésük van a Google-on: 4200 -ből 3500 ember 5 csillagot adott nekik. Bár mindenféle véleménnyel találkoztak már. „Van, hogy kapunk egy ötcsillagos véleményt, hogy úristen, mennyire finom ez a shake, egy perccel később meg kapunk ugyanarra egy csillagot. Ha valamit nagy mennyiségben árulsz, egyszerűen nincs olyan, hogy mindenkinek tetszen.” – vonja le a következtetést a tulajdonos. A szolgáltatás minősége viszont sokkal objektívebb szerinte, így ott próbálnak mindenkinek megfelelni.

A legfőbb céljuk lett az activé-nél, hogy a rostfogyasztást örömteli szokássá tegyék. Úgy alakították ki a csomagolást, az ízeket, a webshop design-t, a kiszolgálást, hogy a lehető legnagyobb élményt szerezze a vásárlóknak.

Floridában idén kerültünk fel az MSC legnagyobb tengerjáró hajójára

Kezdetektől hittek abban a küldetésben, hogy a rost fogyasztási szokásokat betegségek megelőzése érdekében javítani kellene. Úgy gondolták, hogy ez úgy lehet a leghatékonyabb, ha valóban élvezetessé teszik a kombinált rostok fogyasztását.  Jó visszaigazolás volt erre is a World Food Innovation Awards díj, amit 2021-ban nyertek el Londonban. Abban a városban, ahol szinte a világ minden tájáról özönlenek a termékek őket választották a legjobbnak a Best Health/Wellness drink kategóriában.  Bálint szerint a minőségen kívül az is hozzájárult ehhez, hogy a rostfogyasztás hiánya minden fejlett országban fontos probléma, és ők erre kínálnak megoldást.

2019-ben kapták az első elismerést – a Red Dot Design díjat – és akkor úgy látták ez egy jó elrugaszkodási pont, hogy elinduljanak az exporttal. Több országban vannak már jelen.  Persze van amelyik jól működik, valamelyik kevésbé, és volt, amit be kellett zárniuk. Jelenleg Svájc és USA megy náluk a legjobban. „Floridában idén kerültünk fel az MSC legnagyobb tengerjáró hajójára, ahol, ha most kérsz egy smoothie-t, vagy egy shake-et, akkor kizárólag a mi termékeinket fogod megkapni!” – meséli Bálint, aki azt is elmondta, hogy annyira jól fogynak ott is a termékeik, hogy most kerültek be még két hajóra.

Sokáig féltem bővíteni a csapatot.

Ma már ott vannak üzleteikkel az Allee-ban, a MOM Park-ban, működik a webshopjuk, a termékeik pedig a Dm, a Rossmann, a Kifli és a Müller polcain sorakoznak. Magyarországon, ha valaki a rost témában kutat, mi vagyunk a megoldás, és utána jön mindenki más. Ezt a pozíciót szeretnénk még 2-3 másik országban is elérni.”- osztotta meg a terveit a vállalkozó, aki úgy látja a sikerhez leginkább a kíváncsiság és a kitartás járult hozzá: „A kíváncsiság azért fontos, mert akkor tudsz fejlődni magánemberként és vezetőként is, ha nyitott vagy az újra. A kitartás pedig a nehéz pillanatok áthidalásához szükséges.”

A cégépítésben kezdetben édesapja mentorálta, később a felesége és egy külsős tanácsadó segítette. Emellett folyamatosan tanul, jelenleg egy online képzésben vesz részt, ami olyan cégeknek szól, akik világszinten szeretnének felskálázódni. Van, amit sok év tapasztalattal a háta mögött ma már másképp csinálna: „Sokáig féltem bővíteni a csapatot. Aztán jöttek olyan emberek, akiknek azt mondtam: De jó, hogy itt vagy köztünk! Hol voltál eddig?” A vállalkozó úgy látja egyedül el lehet vinni a céget egy bizonyos szintig, de az az igazi siker záloga, az adja a cég értékét, ha sok szorgalmas, kíváncsi, kitartó munkatárs dolgozik benne.

Tippek a FiberShake tulajdonosától:

  1. Legyél kíváncsi és nyitott!
  2. Legyél kitartó!
  3. Építs egy jó csapatot! Ne félj magad mellé venni okos, kíváncsi, kitartó embereket!
  4. Ne félj a döntésektől!
  5. Sok kicsi sokra megy. A konzisztens, kitartó munka és az apró eredmények szépen lassan összeadódnak és ez az, amit kívülről sikernek látnak.

szerző:Mekis Csilla

Ezek is érdekelhetnek

További tartalmak