Pillanatok alatt tönkrement cég, 16 éves sikeres vállalkozó, futball-mémek – ezeket a cikkeinket szerettétek a legjobban 2023-ban
Az inspiráló vállalkozói történetek, a vállalkozásépítés rejtelmei, a sikeres válságkezelés legbiztosabb módszerei, a Munka Törvénykönyve jelentős változásai – csak néhány olyan téma, amelyek mellett nem lehetett elmenni 2023-ban sem. Az idei kedvenc cikkeitekből, interjúitokból készült válogatásunkban szó lesz a munkavállalók helyzetének változásairól, élelmiszer-webshopról, egyik pillanatról a másikra földbe állt vállalkozásról és a sikeres újrakezdésről is.

Jelentős változás a Munka Törvénykönyvében
2023. január 1-jei hatállyal került sor a Munka Törvénykönyve módosítására, amit elsősorban az európai uniós előírások tettek indokolttá. A változások alapvetően a munkavállalók számára kedvezőek. Cikkünkben szó esik többek között a munkáltató írásbeli tájékoztatási kötelezettségéről, a szabadságolásokról, a felmondásokra vonatkozó változásokról, illetve a munkaidőkeret meghatározásáról is. A változás részleteibe Dr. Göndös Gábor munkajogász, a GBK Legal ügyvédje avatott be bennünket. A teljes cikk itt olvasható.
Nincs élelmiszer-házhoz szállítás? Probléma megoldva!
„Az ötlet még 2019-ben jött, végül 2020 áprilisában tettük le a vállalkozás alapjait, ekkorra lett a családban többeknek is kapacitása az új feladatokra (…)” – mondta Balló Zsolt, a Kosarbatettem.hu élelmiszer-webáruház egyik alapítója. A vállalkozó és családja egy Fejér megyei kitelepülésen élve szembesült azzal, hogy nem tudnak élelmiszert házhoz rendelni. Csattanós választ adtak erre a problémára és még a Covid-járvány időszakában elindították a saját vállalkozásukat. S hogy mi történt azóta az élelmiszer-webáruházzal? Kiderül a cikkünkből.
Mit szólnak a hazai focisták a kritikákhoz?
A Trollfoci az elmúlt tizenegy év alatt szórakoztató mémgyárból bővült komoly üzleti vállalkozássá Facebook, Instagram, TikTok és Youtube platformmal, webshoppal, egy népszerű pubbal, kiadott könyvekkel, jelentős reklámozókkal, s nem utolsó sorban példaértékű társadalmi célokkal. Az idáig vezető útról, az online vállalkozás rejtelmeiről, célokról és elvekről is kérdeztük Szabó Levente alapítót, aki beszélt még az alkotói válságról s arról is, hogy a hazai futballisták hogyan reagálnak a tartalmaikra. A teljes interjú itt érhető el.
Vállalkozónak születni kell?
Kevesen mondhatják el magukról, hogy 16 éves korukban több vállalkozáson is dolgoznak, de Gáll-Szőllősi Rajmund éppen e kivételes klubot erősíti példamutató motivációjával és vállalkozói szellemével. A fiatal vállalkozó már 14 évesen elindult az úton egy kriptós cég alapításával. Egy fiatal srác miért választja a foci és a fesztiválok helyett a cégépítés rögös útját, s milyen motivációk viszik őt előre? Interjúnkban sok kérdésre megkapjuk a választ.
A felni a király!
A Kaméleon Decor & Shop inspiráló története is azt bizonyítja, hogy lehetséges hobbiból sikeres vállalkozást építeni. Kromberger Bence, a cég tulajdonosa részletesen beszél arról, hogyan és miért is kezdett el alufelnik festésével, fényezésével, dekorálásával foglalkozni. Az első megrendeléseiket még a vállalkozás Facebook-oldalán lehetett leadni, ám egyedi megoldásaik gyorsan hírüket vitték. A cég ma már egy webáruházat is visz. Mi a siker képtele? Cikkünkből ez is kiderül.
A PetWiseCare, a digitális vállalkozás
„A mi esetünkben az az innováció, ami a konkurenciánál nincs, hogy csak egy professzionális képzést követően lehet nálunk valakiből állatszitter. Csak ennek a képzésnek az elvégzése és a sikeres vizsga után regisztrálhatnak a jelentkezők az oldalunkon. Így tudjuk garantálni, hogy nálunk valóban biztos kezekben vannak a kiskedvencek” – fogalmazta meg a cége egyedi jellemzőit dr. Piller Pálma, a PetWiseCare nevő digitális vállalkozás alapítója. A PetWiseCare-ben rejlő újdonságfaktor akkora volt, hogy Pálma sikeresen szerepelt az RTL Klubon vetített Cápák között című üzleti showműsorban is, ahonnan egy új befektetővel s mentorral távozott. Hogyan lehet egy állatbarát vállalkozás digitális? A válaszok a cikkben.
A nehezebb, saját út választása
Választhatta volna a könnyebb utat a szülei cukrászüzemében dolgozva, többször is feladhatta volna, ám mindvégig kitartott a saját elképzelései és céljai mellett. Pedig hónapokig kellett tökéletesítenie a recepjét a vevőkör kialakítása sem ment egyik napról a másikra. A kitartásának meg is lett az eredménye, hiszen Balogh Beatrix mézeskalács készítő Róza mézesei néven saját vállalkozást indított és épített föl sikeresen. A mézeskalács manufaktúra izgalmas története ebben cikkben olvasható.
Sakk-matt után újrakezdés
A 2008-as világválság előtti utolsó pillanatban indította el közös, a turizmusra épülő vállalkozását Egressy-Horváth Anita és Egressy Gábor. Tehát a vállalkozók az indulás után azonnal a mélyvízben találták magukat. De a krízis nem talált rajtuk fogást, a cég sikeresen működött egészen a Covid-járvány betöréséig. A vállalkozás „szó szerint egy nap alatt falnak ment. Az egész szezonra be volt foglalva az összes szálláshelyünk, minden hétvégénk közel teltházas volt. A 2020 március 20-i hétvégétől viszont egyetlen vendégünk sem jött meg többet”. De mit is lehet tenni egy ilyen helyzetben? Anita és Gábor – akik immár tapasztalt válságkezelők – erről is őszintén beszéltek ebben az interjúban.
Ha van motiváció és elszántság…
A kutyanyakörvek, pórázok és egyéb kiegészítők egyedi tervezésével, gyártásával és forgalmazásával foglalkozó Sterl Alexandra néhány éve még nem is gondolta volna, hogy milyen sok időt tölt majd el a varrógép mellett. Eszközök, előképzettség nélkül vágott bele a vállalkozásépítésbe, de az elszántsága, szorgalma és motivációja meghozta a gyümölcsét. A Collarful márka megalkotóját arról is kérdeztük, hogyan építette föl a vállalkozást a nulláról addig, hogy mára egy egész webshopot meg tud tölteni a saját maga által késztett termékekkel. A teljes cikk itt érhető el.