Wolf Gábor 2. live a márkaépítésről
Nincs olyan kifogás, hogy túl kicsi a vállalkozásod a brandépítéshez, hiszen mindenki kicsiben kezdte! (pl: Amazon, Nike)

Egy jó márkával minden könnyebb a piacon, ezért érdemes elkezdeni. Hatékonyabbak lesznek a hirdetéseid, a beszállítók fognak érted versenyezni, nem pedig fordítva. Egy jó márkával vonzóbbá teheted céged a munkaerő piacon is.
Miért fontos, hogy legyen márkád?
- gyorsabban épül és fejlődik a márkázott terméked
- hírnevet építhetsz és ismertséget növelhetsz
- ösztönözheted a terméked/szolgáltatásod eladásait
- magasabb profitot érhetsz el
- előnyt szerezhetsz a piacon az ismeretlen termékekkel szemben
- vevőhűséget alakíthatsz ki
Ha nem építesz márkát, csak az alacsony árakkal tudod megfogni a vevőket. Az ilyen „garasoskodó” vevők azonban nem lojálisak, ha találnak egy olcsóbb terméket, azonnal elpártolnak Tőled. Ez a fajta „árharc” hosszú távon profitvesztést eredményez.
A márkaépítés legfontosabb szabályai:
- Találd meg a piaci rést, legyél egyedi!
- Találd meg a vevőidet!
- Vidd oda a terméked, szolgáltatásod, ahol a legtöbb vevőd van.
- Figyeld a konkurenciát!
- Keresd meg, miben lehet a Te márkád más, mint a többi!
- Nyomulj!
Kiegészítő az adáshoz:
A márka-önismereti tesztet innen töltheted le.
Ha szeretnél még többet tudni a márkaépítésről, olvasd el az alábbi cikkeinket is!